Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات تلویزیونی با بودجه محدود

0

پرسش: مدیریت یک آژانس تبلیغاتی را بر عهده دارم. یکی از مشتریانم اصرار زیادی به استفاده از تبلیغات تلویزیونی دارد اما بودجه‌اش محدود است و امکان تولید کار باکیفیت با این بودجه فراهم نیست؛ در این شرایط چه توصیه‌ای برای ما دارید؟

پاسخ کارشناس: معمولا مشتریان گمان می‌کنند تبلیغات تلویزیونی بیشتر از سایر تبلیغات اثربخشی دارد اما اینطور نیست و هر رسانه‌ای نقاط ضعف و قوت خود را دارد. برای تشخیص اینکه چه رسانه‌ای برای تبلیغات مناسب‌تر است باید از تجربیات دیگران استفاده کنید.

ابتدا شما باید هزینه انتقال پیام به هر مخاطب را محاسبه کنید. لازم است قبل از اینکه وارد عرصه تبلیغات تلویزیونی شوید به چند نکته توجه داشته باشید. ابتدا باید گروه هدف را مشخص کنید و بدانید که این تبلیغات برای چه مخاطبانی طراحی می‌شود.

در گام دوم سفارش‌دهنده آگهی باید یک بودجه مناسب که براساس مطالعه و کارشناسی انتخاب شده برای آگهی خود مشخص کند و به این توجه داشته باشد که تبلیغات تلویزیونی همانقدر که اثرگذارتر هستند دارای هزینه بالاتری نیز هستند.

بنابراین هزینه آگهی براساس تأثیرپذیری و نفوذ شبکه و مخاطبانی که هدف قرار می‌گیرند متفاوت خواهد بود.

در گام سوم باید تبلیغات را در مقیاس کوچک با هزینه کم محک بزنید. شما می‌توانید پیشنهادهای فروش را طوری تنظیم کنید که با سلیقه گروهی از مخاطبان سازگارتر باشد و بیشترین نتیجه را بدهد و در نهایت می‌توانید تکنیک‌های مختلفی را برای جلب توجه مخاطبان به کار ببرید تا به ماندگاری اثر کمک کند. به‌عنوان مثال از نثر زیبا و روان یا نور، حرکت و خطوط زیبا استفاده کنید تا آگهی شما اثر‌گذاری و ماندگاری بیشتری را در ذهن مخاطبان داشته باشد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ