Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات پنهان در فیلم‌ها و سریال‌ها

0

آیا می‌دانستید تبلیغات پنهان غالبا با هدف برندسازی اتفاق می‌افتد؟ در این روش از برندسازی ممکن است نشانه تجاری یا همان علامت برند یک محصول یا شرکتی در قسمت‌هایی از یک برنامه مانند فیلم، اخبار و… قرار داده شود که به‌صورت غیر‌مستقیم توجه بیننده یا اگر در نشریات چاپی درج شده باشد توجه خواننده را به خود جلب کند.

امروزه به دلیل گسترش رقابت در زمینه‌های تجاری، استفاده از تبلیغات و برندسازی پنهان به‌صورت صعودی در حال فزونی است. اغلب برای اینگونه تبلیغات که در پس‌زمینه برنامه‌های مختلف مانند سریال‌های تلویزیونی، سینماها، کنسرت‌های موسیقی یا هر برنامه دیگری استفاده می‌شود، هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنند یا اینکه صاحبان شرکت‌ها و برندها حامیان مالی آن برنامه می‌شوند.

این شکل از تبلیغات نیز مانند بسیاری موارد دیگر یک راهبرد وارداتی است و ابتدا در فیلم‌ها و برنامه‌های غربی دیده می‌شد. در اغلب فیلم‌های سینمایی آمریکایی می‌توان برندهای معروفی را دید که توسط این فیلم‌ها تبلیغ می‌شوند و صاحبان این شرکت‌ها نیز حامیان مالی برای مخارج سنگین این فیلم‌ها هستند.

هر چند این نوع تبلیغ مستقیم به چشم نمی‌آید ولی با کمی توجه و ریز‌بینی متوجه نام‌های تجاری که توسط برنامه‌های تلویزیونی تبلیغ می‌شوند خواهید شد. تجربه نشان داده است محصولاتی که به‌صورت پنهان در برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی تبلیغ شده‌اند با استقبال زیاد مشتریان و خریداران مواجه شده‌اند و در مقادیر بالا توانسته‌اند محصول خود را به فروش برسانند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ