Take a fresh look at your lifestyle.

تیزر تبلیغاتی «به یک سوئدی زنگ بزن» برنده جایزه شیر طلایی کن

0

آژانس تبلیغاتی WPP agency Ingo Stockholm  به دلیل ساخت یک تیزر تبلیغاتی مرتبط با یک کارزار توریستی در سوئد با نام «به یک سوئدی زنگ بزن» برنده جایزه شیر فستیوال کن فرانسه شد. در این آگهی تبلیغاتی شماره‌ای در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود تا بتوانند با آن تماس گرفته و با یک شهروند سوئدی به گفت‌وگو بپردازند.

در آگهی بازرگانی مذکور تماس‌گیرندگان به‌صورت تصادفی با یکی از شهروندان سوئدی که به‌صورت داوطلبانه برای پاسخگویی به مخاطبان ثبت نام کرده و به‌صورت غیر‌رسمی به‌عنوان بخشی از این کارزار فعالیت می‌کند تماس گرفته و به گفت‌وگو می‌پردازند.

گفتنی است شهروندان داوطلب که در این طرح مشارکت دارند هیچ‌گونه آموزشی ندیده و دستورالعملی در رابطه با نحوه صحبت با مخاطبان دریافت نکرده‌اند. آنچه در رابطه با این آگهی مورد توجه قرار گرفته است غیر‌مصنوعی بودن ماهیت این تیزر تبلیغاتی است که به عقیده کارشناسان و فعالان حوزه تبلیغات حرکتی بسیار برجسته و شجاعانه در جهانی است که تیزرهای تبلیغاتی خوش آب و رنگی توسط کشورهای فعال در حوزه توریسم ساخته شده و به مخاطب عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که در بخشی از این کارزار تبلیغاتی به دویست و پنجاهمین سالگرد پایان سانسور در سوئد نیز اشاره شده است.

در راستای نوآوری جذابی که در کمپین توریستی مذکور صورت گرفته، برخی از رسانه‌ها و کارشناسان فعال در صنعت تبلیغات با شماره‌های معرفی شده تماس گرفته و تجربه خود از گفت‌وگو با شهروندان داوطلب سوئدی را که اغلب بسیار خوشایند و مطلوب بوده است با دیگران به اشتراک گذاشتند.

گفتنی است تیزر تبلیغاتی کارزار توریستی به یک سوئدی زنگ بزن در شرایطی موفق به دریافت جایزه شیر جشنواره کن شده است که مارک توتسل رئیس هیات ژوری و لئو بارنت مدیر بخش خلاقیت جهانی این جشنواره در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران و رسانه‌ها اعلام کردند که ارائه شماره‌های واقعی جهت تماس و گفت‌وگو با شهروندان سوئدی دلیل اصلی موفقیت آگهی مذکور بوده است.

آقای بارنت در این رابطه اظهار داشت: «در جهانی که ما مشغول پیامک زدن، توییت کردن و عکس گرفتن بوده و میلیون‌ها انتخاب در زیر انگشتان‌مان داریم، افتادن در دام استفاده از تکنولوژی به جای ارتباطات انسانی امری بسیار محتمل بوده و در حال همه‌گیر شدن است.»

وی در ادامه سخنان خود افزود: «در نهایت ما شاهد این هستیم که مردم با یکدیگر صحبت کرده و ارتباط برقرار می‌کنند و در چنین شرایطی مشاهده یک تیزر تبلیغاتی که زمینه برقراری ارتباط میان ۵/۹میلیون نفر از افراد داوطلب را با میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر جهان فراهم کرده و به آنان اجازه صحبت کردن می‌دهد بسیار جذاب و خوشایند است.»

مارک توتسل، رئیس هیات ژوری جشنواره کن نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: «کارزار تبلیغاتی به یک سوئدی زنگ بزن ابتدایی‌ترین راه ارتباط را به بهترین شکل ممکن معرفی کرده و به افراد اجازه می‌دهد از طریق یک تماس تلفنی ساده به گفت‌وگو بپردازند.»

وی اضافه کرد: «این ایده بسیار ساده، شجاعانه و در عین حال موثر و کارآمد است چراکه توانسته یک کارزار تبلیغاتی توریستی را به غرور ملی پیوند زده و در عین حال اشاره بجایی به موضوع آزادی بیان در سوئد دارد.»

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ