Take a fresh look at your lifestyle.

ویزیت سرد و گرم

0

پرسش: مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارم. چندی است تصمیم گرفته‌ام جلسه‌ای را با ویزیتورهای سازمانم برقرار و برخی موارد را در این حوزه برای آنها یادآوری کنم. به نظرتان در این جلسه درباره چه موضوعاتی صحبت کنم که برای ویزیتورها جذابیت داشته و در آینده کاری‌شان مثمر ثمر باشد؟

پاسخ کارشناس: موارد بسیاری زیادی در حوزه ویزیت وجود دارد که به‌عنوان مدیر کسب‌وکار می‌توان بر آنها متمرکز شد. یکی از موارد پرداختن به موضوعاتی مانند ویزیت سرد و ویزیت گرم است.

منظور از ویزیت سرد یعنی ویزیتور با پای پیاده یا وسیله شخصی به بازار رفته و اطلاعات لازم را وارد می‌کند و بعد از اینکه این اطلاعات در شرکت تایید شد، فاکتور به بخش توزیع رفته و بارگیری برای مغازه‌ها برای مشتریان انجام شود.

در مقابل ویزیت سرد، ویزیتورها با ویزیت گرم مواجهند. در این نوع ویزیت ویزیتور با ماشین شرکت که بار دارد نزد مشتریان می‌رود و همانجا ویزیت را انجام می‌دهد و فاکتور صادر می‌شود و بار را تحویل داده و تسویه حساب می‌کند. ویزیت گرم و سرد هر کدام معایب و مزایایی برای خود دارد. اما در مجموع مزایای ویزیت سرد بیشتر و علت اصلی آن مسئله ترمزخور است.

مدت زمانی که ماشین‌های پخش شرکت جلوی مغازه‌ها می‌ایستد تا فروش صورت بگیرید تا زمانی که بار تحویل داده شده و تسویه نهایی انجام شود ترمزخور گفته می‌شود. حال اگر ویزیتور زمانی را به صحبت کردن با مغازه‌دار و متقاعد کردن آن بگذراند زمان ترمزخور افزایش می‌یابد.

به همین دلیل اکثر کارشناسان به اجرای ویزیت سرد توسط ویزیتورها توصیه می‌کنند، چرا که در این مورد بحث ترمزخور مطرح نیست و تنها باید بار به‌طور دقیق به مشتری نهایی تحویل داده شده و تسویه شود. در این باره با توجه به مسیرها می‌توان برای هر سه ویزیتور در ویزیت سرد یک ماشین اختصاص داد تا هزینه‌های جانبی حمل‌و‌نقل نیز تا حدی کاهش یابد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ