Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه از شبکه ارتباطی شغلی خود بهتر استفاده کنید؟

0

وقتی پای شغل شما وسط می‌آید، این ضرب المثل قدیمی به نظر مصداق پیدا می‌کند:« مهم نیست چه چیزی بلدید، مهم این است که چه کسانی را می‌شناسید». ولی آیا شبکه ارتباطی فعلی شما به اندازه کافی به کارتان می‌آید؟ این توصیه‌ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید وقتی وارد شغلی جدید شدید، در اولویت دسترسی هستید و از همه‌ی پتانسیل‌های شبکه ارتباطی خود استفاده می‌کنید.

۱. تار عنکبوت‌ها را دور بریزید.

آیا اسامی همه‌ی افراد درون شبکه ارتباطی خود را می‌دانید؟ یک خانه تکانی دوره‌ای انجام دهید و هر کسی را که اخیرا با وی مرتبط نبوده اید، از لیست خود کنار بگذارید. البته فقط وقتی این کار را بکنید که مطمئن باشید بعدا به آن‌ها نیاز پیدا نخواهید کرد.

۲. سلام و احوالپرسی کنید.

اسم خود را در محیط کار در بین تاثیرگذاران در شبکه ارتباطی خود با فرستادن یک ایمیل یا یک تماس تلفنی ساده هر چند وقت یک بار دوباره مطرح کنید. از آن‌ها بپرسید که چقدر سرشان شلوغ بوده، متوجه شوید که روی چه چیزی کار می‌کرده‌اند، یا اینکه فقط بپرسید حالشان چطور است. بدین ترتتیب، وقتی موقعش شد، آن‌ها بیشتر احتمال دارد که شما را به چشم دوستی ببیند که نیازمند کمک است.

۳. بروید سر اصل مطلب.

وقتی تصمیم می‌گیرید که خیز بردارید، به جای آن‌که کمین کنید و منتظر باشید افراد دیگر پا پیش بگذارند، در مورد این‌که هر کس چطور می‌تواند کمک کند واضح باشید. در نهایت، وظایف روشن و مشخص، راحت‌تر در لیست کارهای برای انجام‌تان به نشانه‌ی انجام شدن خط می‌خورند. چه برای شما و چه برای آن‌ها.

۴. حواس‌تان به فواصل باشد.

چه کسی از شبکه ارتباطی شما جا مانده است؟ در مورد جاهایی فکر کنید که ممکن است بروید و شبکه ارتباطی خود را بر این اساس گسترش دهید.

۵. پیام مشخض خود را تعریف کنید.

چه چیزی هست که می‌خواهید مردم در مورد شما بدانند و از چه راه‌هایی برای رساندن پیام خود استفاده می‌کنید.

۶. به شبکه‌های اجتماعی خاص اهمیت بدهید.

زمانی را برای این بگذارید که بفهمید سایت‌هایی نظیر لینکدین و توییتر چگونه مورد استفاده‌ی متقاضیان استخدام، شرکت‌های استخدام‌کننده‌ و مدیران منابع انسانی قرار می‌گیرد. شبکه ارتباطی خود در این شبکه‌ها را به کسانی که واقعا زمان کافی برایشان دارید محدود کنید و همه آن‌هایی را که با اهداف شما سازگار نیستند حدف کنید. در مورد این تصمیم بگیرید که آیا پروفایل شما در هر شبکه اجتماعی پروفایلی شخصی است یا شغلی و حرفه‌ای و به آن پایبند باشید.

۷. حقیقت‌یابی کنید.

تا آن‌جا که می‌توانید در مورد هر کدام از افراد درون شبکه‌تان بدانید. برای این کار از پروفایل آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های سازمان‌هایشان و حتی اخبار روز استفاده کنید. ممکن است متوجه شیوه‌هایی از کمک کردن آن‌ها به خود شوید که قبلا اصلا به آن فکر نکرده‌اید.

۸. کمی هم جبران کنید.

وقتی کسی وقتش را برای کمک کردن در اختیار شما قرار داد، این لطف را با توصیه کردن همکاران یا تامین‌کنندگانی که ممکن است به دردشان بخورد جبران کنید. و اگر از شما خواسته شد که در مورد آن‌ها توصیه‌نامه‌ای بنویسید یا نظری بدهید، از انجام این کار دریغ نکنید.

۹. در مرحله دوم هم آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید.

به افرادی که در شبکه ارتباطی از همه به شما نزدیک‌ترند فکر کنید. آیا می‌توانید ارتباطی عمیق‌تر با آن‌ها بسازید؟ مکالمه‌ای را با آن‌ها آغاز کنید. شاید از نتایج این‌کار شگفت زده شوید.

۱۰. حلقه را تکمیل کنید.

وقتی در موقعیت شغلی جدید خود تثبیت شدید، به شبکه ارتباطی خود در مورد شغل جدیدتان اطلاع دهید و از کمک‌های آن‌ها تشکر کنید. آن‌ها نه تنها خوشحال خواهند شد که کمکشان جواب داده است، بلکه بیشتر هم ترغیب می‌شوند تا آن را تکرار کنند.

منبع: Position Ignition

به اشتراک بگذاریدEmail this to someonePrint this pageShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitterhttps://telegram.me/businesstrend

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ