Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات محیطی فرهنگ سازی دینی در مازندران ضروری است

0


تبلیغات محیطی فرهنگ سازی دینی در مازندران ضروری است

حجت الاسلام علی اسفندیاری ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد ، عنوان کرد : تبلیغات محیطی برای حفظ فرهنگ بومی و دینی در مناطق غرب مازندران ضروری است .
به گزارش مجله خبری محیطی ، حجت الاسلام علی اسفندیاری در این نشست اظهار داشت : با عبور از راه های کنارگذر ساحلی غرب مازندران و مسیر قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال و یا حوزه های شهری و روستایی ، تنها شاهد تابلوهایی برای تبلیغات کالا هستیم که افراد حقیقی و حقوقی نصب کرده اند و کمتر تابلوهای تبلیغاتی با مضامین و پیام های فرهنگی و دینی دیده می شود .
وی با اشاره به برخورداری مناطق غرب مازندران از دریا ، جنگل و نیز دارا بودن پیشینه تاریخی ، انقلابی و درپی آن حضور میلیون ها مسافر در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال ، گفت : با توجه به ورود بیشمار مسافران همراه با فرهنگ های متعدد ، تبلیغات برای حفظ فرهنگ بومی و دینی در این منطقه ضروری است .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی با استناد به این فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار مردم چالوس که از این شهرستان به عنوان قدمگاه حدود ۲۱ هزار شهید مازندران و گیلان یاد کردند ، افزود : در چنین شرایطی باید مسئولان نهادهای ذیربط در این حوزه تبلیغات محیطی بیشتری می کردند .
اسفندیاری ادامه داد : به عنوان نمونه در مسیر آزاد راه تهران – شمال حدود ۳۰ تابلوی تبلیغاتی بزرگ نصب شده است که سازمان تبلیغات اسلامی می توانست برای انجام فعالیت های تبلیغ دینی سهمی در این حوزه داشته باشد که متاسفانه به این موضوع توجهی نشده است .
وی افزود : اکنون شهرداری ها و پایانه های حمل و نقل کاملا رویکرد اقتصادی به تابلوهای تبلیغاتی دارند ، در حالی که به فرهنگ سازی مسائل دینی و اجتماعی کمتر توجه می شود .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی همچنین مسئله کمبود روحانی نسبت به جمعیت را از مشکلات در غرب مازندران به ویژه چالوس دانست و گفت : هم اینک دست کم ۵۵ روحانی برای فعالیت های فرهنگی در مناطقی از حوزه شهری و روستایی این شهرستان خدمات ارائه می دهند در حالی که با توجه به جمعیت حدود ۱۱۰ هزار نفری چالوس به ۵۰ روحانی دیگر نیز نیاز دارد .
ایشان در پایان افزود : امروز بنا به گفته خیلی از کارشناسان و صاحب نظران در هرمنطقه ای که روحانی فعالیت داشته است به یقین میزان جرائم نیز کمتر بوده است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ