Take a fresh look at your lifestyle.

۲۰ درصد تبلیغات باید به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد

0


۲۰ درصد تبلیغات باید به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، عنوان کرد : شهرداری مقرر کرده ۲۰درصد تبلیغات محیطی باید به موضوعات فرهنگی تعلق داشته باشد ، لذا وزارت فرهنگ می تواند از این ظرفیت برای تبلیغات تولیدات هنری به‌ ویژه فیلم‌های سینمایی استفاده کند .
به گزارش مجله محیطی ؛ سید احسان قاضی‌ زاده با انتقاد از شرایط نامناسب برای تبلیغات فیلم‌های سینمایی در فضای داخلی کشور که منجر به ارتباط آن‌ها با شبکه‌های ماهواره‌ای شده ، عنوان کرد : متولیان فرهنگی کشور باید به حوزه تبلیغات در عرصه سینما توجه ویژه داشته باشند و با جدیت و برنامه‌ریزی ، به طور مستقیم و حرفه‌ای با رسانه ملی و شهرداری‌ها برای رونق و افزایش تبلیغات فیلم‌ها وارد مذاکره شوند تا نیاز سینماگران به درستی پاسخ داده شود .
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بر اساس مزایده هایی که شهرداری برای واگذاری تبلیغات محیطی برگزار می کند ، ۲۰ درصد از تبلیغات محیطی باید به صورت رایگان به موضوعات فرهنگی اختصاص داده شود و اگر این اتفاق بیافتد ، بیلبوردهای بیشتری از فیلم‌های سینمایی در سطح شهرها دیده خواهد شد ؛ لذا لازم است وزارت فرهنگ برای بهره‌گیری از این فرصت ، تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری امضا کند .
وی تاکید کرد : عدم تبلیغ فیلم‌های دارای مجوز اکران از وزارت فرهنگ از سوی رسانه ملی قابل توجیه نیست چراکه این مسئله فیلمسازان را به منظور بازگرداندن سرمایه خود به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای‌ می‌کشاند .
نماینده مردم فریمان ، افزود : به‌ یقین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی کیفیت فیلم‌های مجوزدار باشد اما یک اثر سینمایی که به هر دلیلی از فیلترهای این وزارتخانه گذشته است باید از ابزارهای مناسب تبلیغاتی همچون تبلیغ در رسانه ملی و تبلیغات محیطی نیز برخوردار شود و البته دستگاه‌های دیگر نمی‌توانند در پوشش تبلیغاتی این آثار اعمال سلیقه کنند .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان اینکه وزارت فرهنگ باید سهم تبلیغات فرهنگی را از شهرداری بگیرد ، گفت : صدا و سیما شبکه‌های متعددی مثل «آی‌فیلم» دارد و می‌تواند علاوه بر تبلیغ فیلم‌های سینمایی با قیمت مناسب در این شبکه‌ها قالب‌های تبلیغانی برای نمایش آنونس و بخش‌هایی از فیلم‌ها ایجاد کند .
قاضی زاده در پایان با بیان اینکه تا زمانی که تلویزیون قیمت تبلیغات فیلم‌های سینمایی را پایین نیاورد مشکلی حل نخواهد شد ، افزود : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی سینما باید شرایط مذاکره با رسانه ملی را فراهم کند و انشاالله با آغاز به کار کمیسیون فرهنگی مجلس دهم و تشکیل شورای نظارت بر صدا و سیما این موضوع بیشتر از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ