Take a fresh look at your lifestyle.

توان مالی و درخواست‌های مشتریان

0

آیا می‌دانستید در مطالعات بازار باید مواردی همچون توان مالی مشتریان را نیز در نظر گرفت و تقاضا و نیاز آنها را در محدود توان مالی‌شان برآورده کرد؟ از جمله مواردی که همواره باید در نظر داشت این است که تقاضا مشتریان با توجه به تغییراتی است که در بازار ایجاد می‌شود و تحولات اجتماعی مدام در حال تغییر کردن است.

یک مدیر موفق و شرکت‌هایی که مشتریان وفاداری برای خود دارند به‌صورت مستمر خود را مطابق با درخواست‌های به روز شده مشتریان وفق می‌دهند. شناخت درخواست‌های تغییر شکل یافته مشتریان و تقاضاهای جدید آنها تنها از طریق مطالعه بازار و تجزیه و تحلیل داده‌ها به دست می‌آید.

در مطالعات بازار، طیف‌های مختلف مردم از گروه‌های سنی و جنسی و طبقات اجتماعی و اقتصادی و آمار دقیق آنها باید در نظر گرفته شوند. در کنار این داده‌ها و اطلاعات باید رقیبان خود را که آنها نیز به تولید و عرضه کالا و خدمات مشابه ما می‌پردازند بشناسیم تا بتوانیم یک مزیت رقابتی برای کالای تولیدی خود ایجاد کنیم به‌گونه‌ای که مشتریان و مخاطبان خرید کردن از شرکت ما را به دیگر رقبا ترجیح دهند و از این طریق میزان فروش خود را بالا ببریم.

بنابراین گروه‌های متفاوت زیادی وجود دارد که در مطالعات بازار باید مورد توجه قرار گیرند و در برنامه‌ریزی‌ها، تهیه محصولات و روند تبلیغات باید همه این گروه‌ها را با طیف‌های مختلف در نظر گرفت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ