Take a fresh look at your lifestyle.

معامله Microsoft با LinkedIn تأکیدی بر روند تغییرات دنیای تکنولوژی

0

مایکروسافت با پرداخت ۲۶ میلیارد دلار برای کمپانی LinkedIn، بزرگ‌ترین ادغام در دنیای تکنولوژی را رقم زد. این خرید به‌شدت به مایکروسافت و جایگاه این کمپانی در رقابت در بازار رو به رشد نرم‌افزار ابری کمک کرد، همچنین باعث به وجود آمدن موج بزرگی از ادغام کمپانی‌های نرم‌افزاری شده که بر کل دنیای تکنولوژی تأثیر‌گذار است.

دو هفته پیش زمانی‌که کمپانی رایانش ابری Salesforce شرکت نرم‌افزاری Demandware را با قیمت ۲/۸ میلیارد دلار خرید، وال‌استریت پیش‌بینی کرد موجی از ادغام شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک با شرکت‌های بزرگی همچون Microsoft، Oracle و Salesforce یا کمپانی‌های سهامی خاص که سرمایه زیادی در اختیار دارند به‌زودی دنیای تکنولوژی را دچار تغییرات شدید خواهد کرد.

بعد از ادغام Salesforce و Demandware، در دو هفته گذشته پنج کمپانی نرم‌افزاری با قیمت صدها میلیون دلار توسط کمپانی‌های بزرگ‌تر جذب شده‌اند. نمونه آن به فروش رسیدن شرکت Qlik که در زمینه تصویرسازی داده‌ها (Data Visualization) فعالیت می‌کند با قیمت ۳ میلیارد دلار و شرکت Blue Coat System با قیمت ۴/۵۶ میلیارد دلار است.

در حقیقت بنابرنظر تحلیلگر UBS، برنت تیل (brent thill) حجم معاملات در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۶ نسبت به شش ماهه نخست سال ۲۰۱۵ دو برابر شده است و به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار بود. در همان دوره زمانی تعداد معاملات از ۲۱ به رقم ۲۷ افزایش یافته است.

تیل در یادداشتی می‌نویسد که فعالیت‌های اخیر، شتابی معنی‌دار در ادغام شرکت‌ها را نشان می‌دهد. ما انتظار داریم با توجه به حضور شرکت‌های نرم‌افزاری با کیفیت در زمینه نرم‌افزار ابری این روند ادغام ادامه پیدا کند.

تعداد معاملات در نیمه ماه ژوئن

استیو کونیگ تحلیلگر شرکت Wedbush Securities دلیل این اتفاقات را توضیح می‌دهد. او می‌گوید: برای کمپانی‌های بزرگ حضور در این بازار به معنای ادامه حیات کمپانی است. خیلی از کمپانی‌های بزرگ تلاش کرد‌ه‌اند که به فضای نرم‌افزار ابری وارد شوند و راه ورود منطقی برای این کمپانی‌ها این است که شرکت‌های با رشد سریع در این زمینه را جذب کنند. همچنین آنها می‌توانند از قدرت سرمایه عظیم خود استفاده کرده و محصولات متنوعی را در پکیج‌های مختلف به مشتریان پر‌تعدادی بفروشند.

کونیگ به ما می‌گوید: «کمپانی‌های بزرگ با صرف هزینه زیاد برای جذب شرکت‌ها و استفاده از سازمان‌های فروش خود سعی در هم‌افزایی درآمد شرکت‌های ادغام شده دارند. با این فرض که بتوانند شرکت جذب شده را دست نخورده نگه دارند. همچنین فضای نرم‌افزار ابری اگر برای ادامه حیات کمپانی‌های بزرگ ضروری نباشد، حرکتی استراتژیک برای این کمپانی‌ها خواهد بود.»

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ