Take a fresh look at your lifestyle.

اقتصاد به زبان ساده

0

شناخت مفهوم و کارکردهای اقتصاد و روابط درون آن همیشه موضوعی مهم و پیچیده به نظر می‌آمده است و معمولا امری دست‌نیافتنی شمرده می‌شود. اقتصاد علمی تخصصی است که نیاز به کارشناسان خبره دارد و بسیاری از معضلات اقتصاد فعلی جامعه ایران ناشی از دخالت نهادها و سازمان‌ها و اشخاص غیر‌مرتبط و غیر‌متخصص در اقتصاد است.

به همین علت، توسعه ادبیات علمی و تخصصی اقتصاد به زبان ساده برای مدیران، کارشناسان، دانشجویان و شهروندان فعال در حوزه‌های اقتصادی و حتی اشخاص عادی بسیار ضروری است.

کتاب اقتصاد به زبان ساده، نوشته شون فلین و ترجمه علی فروزفر با طرح موضوعات مهمی به عمق موضوعات اقتصادی می‌رود و با بررسی دقیق آنها پاسخ‌های علمی و به روز را به خوانندگان عرضه می‌کند.

مطالب این کتاب به‌ویژه در شرایط امروزی که کشورمان مراحل حساس‌گذار از اقتصاد دولتی به اقتصاد خصوصی و مردمی را می‌گذراند، می‌تواند درست اندیشیدن و اندیشیدن به کارهای درست را در میان همه دست‌اندرکاران امور اقتصادی و فعالیت‌های مربوط به رشد و توسعه بر انگیزد.

در بخشی از این کتاب آمده است: بحران‌های مالی می‌توانند موجب رکود شوند؛ دوره‌ای که ستاده کل کالاها و خدمات تولید شده در اقتصاد، افت پیدا می‌کند. با این حال، لطفا به این نکته توجه کنید که هرگونه ناکامی بانک یا نقض تعهد در مورد نرخ مبادله ارزی الزاما موجب پیدایش رکود نمی‌شود.

رکود فقط زمانی در پی یک بحران مالی پدید می‌آید که رویدادهای قبلی، اقتصاد را به سوی موقعیتی چنان فاجعه‌آمیز سوق داده باشند که ناکامی‌های بانک یا سقوط‌های نرخ مبادله ارزی موجب پیدایش رکودی تقریبا اجتناب‌ناپذیر شوند.

این کتاب ۴۶۴ صفحه‌ای در ۵ بخش و ۲۰ فصل توسط انتشارات مبلغان ارائه شده است و دارای نمودارهایی برای درک بهتر روند متغیرها و رویدادهای اقتصادی است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ