Take a fresh look at your lifestyle.

انجام یک عمل مهربانانه تصادفی

0

در دنیای امروز اغلب کسب‌و‌کارها دارای پیوندها و وابستگی‌های متقابل فراوانی به یکدیگر هستند. این پیوندها به قدری برای آنها مهم و حیاتی است که بدون وجودشان انجام بسیاری از امور غیر‌ممکن می‌شد.

یک مثال واضح در این زمینه پیوند میان مشاوران املاک و وکلا است. وکلا در انجام کارهای حقوقی مربوط به حوزه املاک و تنظیم سند به راهنمایی و مشاوره بنگاه‌های املاک نیاز دارند. از سوی دیگر مشاوران املاک نیز برای انجام کارهای مربوط به معاملات املاک، نقل و انتقال دارایی و همچنین ارزش‌گذاری املاک گوناگون از توصیه‌های وکلا استفاده می‌کنند.

به همین ترتیب، وکلا و حسابداران نیز معمولا ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و پیوند محکمی با یکدیگر دارند. مثال دیگر در این زمینه پزشکان و شیمیدان‌ها هستند که حوزه فعالیت هر کدام از آنها ارتباط فراوانی با یکدیگر دارد، به‌گونه‌ای که گاهی تشخیص مرز بین این دو رشته علمی بسیار سخت می‌شود.

در واقع هر کسب‌و‌کاری مخصوصا در دنیای امروز به یک یا چند کسب‌و‌کار دیگر وابسته است و این ماهیت و طبیعت تجارت و کسب‌و‌کار است. پس چرا اهمیت این روابط بین کسب‌و‌کارها را مورد توجه قرار نداده و با انجام برخی کارهای محبت‌آمیز ارتباط‌مان را با آنها بهبود نبخشیم؟

ایده

یک آژانس حقوقی در شهر بالتیمور آمریکا با اطلاع از وابستگی شرکتش به سازمان حسابداران رسمی «CPAs» برای انجام طیف وسیعی از فعالیت‌های خود اقدام به بهبود بخشیدن رابطه خود با سازمان «CPAs» کرد.

حسابداران برای انجام کارهای مشتریان خود معمولا به آنها توصیه می‌کنند که یک وکیل خوب استخدام کنند و آنها را به یک سازمان حقوقی که می‌شناسند ارجاع ‌دهند.

به طور قطع تعداد بیشماری آژانس حقوقی در شهر بالتیمور فعال هستند، در عین حال آژانس مذکور برای جلب‌نظر حسابداران شاغل در «CPAs» و متمایل کردن آنها جهت ارجاع مشتریان‌شان به آژانس خود اقدام به طراحی و اجرای یک کمپین زیرکانه کرد. آژانس حقوقی روزانه به‌طورتصادفی برای سه نفر از حسابداران «CPAs» غذای رایگان ارسال می‌کند و به‌طور کامل از آنها پذیرایی به عمل می‌آورد.

شاید فکر کنید که انجام چنین کمپینی هیچ‌گونه تاثیری روی کسب‌و‌کار شرکت و موسسه شما نداشته باشد. اما نکته مهمی که مدیران روابط عمومی آژانس حقوقی به آن توجه داشتند، نه فقط نشان دادن محبت و حسن نیت آژانس خود به حسابداران «CPAs»، بلکه مطرح شدن نام آژانس‌شان در مطبوعات و نزد مردم بوده است.

این ایده تقریبا در همه کسب‌و‌کارها قابل اجرا است. در واقع هر کسب‌و‌کاری را که ارتباط و پیوندی قوی با یک یا چند کسب‌و‌کار دیگر داشته باشد می‌توان در قالب این‌گونه کمپین‌ها توسعه داد. شرکت‌های حسابداری یک هدف خوب برای اجرای چنین کمپین‌هایی هستند. زیرا اغلب مورد توجه عمومی قرار نگرفته و به‌طور روزمره در نشریات خبرهای زیادی در موردشان به چشم نمی‌خورد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– مطمئن شوید که فعالیت تبلیغاتی شما به‌طور کامل در میان مردم دیده خواهد شد. در اجرای هرگونه کمپین تعداد مخاطبان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و هرچه این تعداد بیشتر باشد شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

– به صورت تصادفی عمل و در عین حال از تقلید کورکورانه نیز پرهیز کنید. ارائه ناهار رایگان به‌صورت تصادفی به حسابداران یک شرکت ممکن است خبر چندان تازه‌ای نباشد اما انجام همین عمل به‌صورت دیگر، مثلا ارائه ناهار رایگان به کل حسابداران شرکت می‌تواند سروصدای زیادی در رسانه‌ها به سود شما به پا کند.

– به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما از اجرای چنین کمپین‌هایی افزایش شهرت شرکت و موسسه‌تان است و نه پیدا کردن همکاران جدید.

ارسال یک پاسخ