Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ صنعت در حال رشد سریع در سال ۲۰۱۶

0

با وجود تاثیر کلان بحران اقتصادی روی همه صنایع در سرتاسر جهان و این قبیل عوامل منفی، برخی صنایع در سال ۲۰۱۶ عملکرد خوبی داشته‌اند. اخیرا اینترنت نیز رشد سریعی کرده است. اینترنت نه فقط برای برقراری ارتباط بلکه برای انجام معاملات متعدد مرتبط با خریدوفروش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کسب‌وکارهای خاص نظیر یک گروه از فناوری‌های ارائه‌دهنده ارتباطات صوتی و مولتی مدیا موسوم به «Voice over Internet protocol»،کسب و کارهای الکترونیکی و حراج‌های آنلاین اهمیت و محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند. در طول سال‌ها شاهد رشد اینترنت و صعود ناگهانی آن هستیم. توسعه اینترنت به پیشرفت شرکت‌هایی نظیر گوگل، فیس‌بوک و eBay کمک خواهد کرد.

در زیر به تفصیل از صنایعی نام می‌بریم که طی سال ۲۰۱۶ همچنان به رشد سریع خود ادامه می‌دهند.

۱٫ Voice over IP

فناوری Voice over IP باعث ارسال پیام‌های ارتباطی از طریق اینترنت می‌شود. به این ترتیب می‌توان از اینترنت به جای خدمات تلفنی سنتی استفاده کرد. در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱، این فناوری از رشد قابل توجهی نزدیک به ۲۰۰ درصد برخوردار بوده است. پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری نرخ این رشد تا مرز ۱۷درصد برسد. به علاوه، طی سال ۲۰۱۰ این صنعت حدود ۱۳هزار میلیون دلار درآمد ایجاد کرد.

۲٫ صنعت انرژی باد

این فرآیند با استفاده از انرژی باد، برق تولید می‌کند. به‌ظاهر رکود اقتصادی به هیچ وجه روی این صنعت تاثیر نگذاشته است. با رشد حدودا ۱۷درصدی، درآمد حاصل از فعالیت این صنعت در طول سال ۲۰۱۰ تقریبا به رقم ۳میلیون و ۳۸۸هزار دلار رسید. براساس پیش‌بینی‌ها نرخ رشد درآمد‌ها در سال ۲۰۱۶میلادی ۱۱درصد بوده است.

۳٫ تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک هر نوع معامله از طریق اینترنت را در بر می‌گیرد. خریدوفروش اینترنتی محصولات مختلف، تجارت الکترونیک یا خرید آنلاین نام دارد. براساس پیش‌بینی‌ها، نرخ رشد این صنعت حدود ۹درصد است. نرخ رشد تجارت الکترونیک در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱، ۱۲درصد بود.

۴٫ مشاوره زیست‌محیطی

از طریق مشاوره زیست‌محیطی، شرکت مشاور، قوانین و مقررات این حوزه را به اطلاع مشتریان می‌رساند. پیش‌بینی‌ها حکایت از رشد این صنعت تا مرز ۹٫۴درصد در سال جاری میلادی دارد.

۵٫ بیوتکنولوژی

بیوتکنولوژی تولید محصولات گوناگون خارج از بدن موجودات زنده نامیده می‌شود. براساس برآورد‌ها، این رشد در طول سال ۲۰۱۶ از مرز ۹٫۶درصد فراتر می‌رود.

۶٫ بازی‌های ویدئویی

امروزه انجام بازی‌های ویدئویی به یک گرایش در میان بچه‌ها تبدیل شده است. به وسیله ابزار‌های الکترونیکی می‌توان انجام این بازی‌ها را تجربه کرد. در سال ۲۰۱۰ این صنعت درآمدی حدود ۳۸هزار و ۶۰۰میلیون دلار ایجاد کرد. انتظار می‌رود درآمد صنعت بازی‌های ویدئویی تا مرز ۸درصد افزایش یابد.

۷٫ انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی تکنیک جدید تولید انرژی یا برق با استفاده از نور خورشید است. انتظار می‌رود که درآمد حاصل از این صنعت در سال ۲۰۱۶ تا مرز ۸درصد افزایش یابد.

۸٫ تنظیم‌کنندگان لیست بیمه شخص ثالث

افراد شاغل در این صنعت، لیست بیمه شخص ثالث را تنظیم می‌کنند. مدیران این حوزه بیمه گذاران را در راستای تعیین مبلغ بیمه یاری‌می‌رسانند. صنعت بیمه شخص ثالث رشدی تقریبا ۷درصدی را در گذشته تجربه کرد. نرخ رشد آن امسال از مرز ۷٫۷درصد فراتر می‌رود.

۹٫ زندان‌ها

هدف از ایجاد این صنعت جایی است که در آن مردم وادار به اصلاح در قالب قانون مجازات بشوند. صنعت زندان‌ها در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ حدودا ۹درصد رشد کرده و پیش‌بینی‌ها حاکی از پیشرفت ۷٫۵درصدی آن در سال جاری میلادی است.

۱۰٫ انتشار و پخش محتوا از طریق اینترنت

در پی رشد قابل توجه تقریبا ۲۵درصدی این صنعت، امسال این نرخ رشد، حدودا ۷درصد تخمین زده می‌شود.

ارسال یک پاسخ