کوکاکولا بزرگ ترین اسپانسر جام ملتهای اروپا
کوکاکولا بزرگترین حمایت مالی خود از مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا را آغاز کرده است که بر مبنای آن انتظار انجام فعالیتهای «طرفدار محور» بیشتری از این شرکت میرود. به گفته بابی بریتین، مدیر بازاریابی کوکاکولا در بریتانیا، بخش دشوار این استراتژی حول تبدیل عمل ساده نوشیدن به یک تجربه به یاد ماندنی برای طرفداران میچرخد.
در راستای نیل به این هدف، بخش عمدهای از فعالیتهای کوکاکولا روی دادن بلیت مسابقات به طرفداران متمرکز خواهد شد. این تلاش و آزمایش به امید افزایش میزان فروش در تابستان صورت میگیرد. ۵۰۴ جایزه هر کدام حاوی چهار بلیت این مسابقات به برندگان خوششانس داده میشود.
تصاویر بلیتهای برنده روی بطریهای ۵۰۰ میلی لیتری، ۱٫۲۵ لیتری و ۱٫۷۵ لیتری و همچنین بستههایی شامل چند قوطی ۳۳۰ میلی لیتری نوشابه کوکاکولا به چشم میخورد.
به گزارشام بیای نیوز، بازاریابی برای مسابقات یورو ۲۰۱۶ احتمالا در آینده، نتایجی مشابه حمایت مالی کوکاکولا از جام جهانی ۲۰۱۴ را خواهد داشت. در آن دوره، باوجود افزایش هزینههای بازاریابی، کاهش میزان فروش در مناطق دیگر را شاهد بودیم.