Take a fresh look at your lifestyle.

چیدمان فروشگاه

0

پرسش: مدیر داخلی یک فروشگاه بزرگ هستم. در فروشگاه حوزه فعالیتم اجناس و کالاهای مختلفی به مشتریان عرضه می‌شود. در این فروشگاه کارکنان زیادی هر روز مسئولیت قرار دادن محصولات را در قفسه‌ها به عهده دارند. معمولا چندین طراح داخلی نیز در این راستا به کارکنان کمک می‌کنند. در این باره راهنمایی بفرمایید که چگونه می‌توانیم از طراحی قفسه‌ها در راستای اهداف بازاریابی کسب وکار و فروش بیشتر محصولات داخل فروشگاه‌ بهره‌برداری کنیم؟

پاسخ کارشناس: طراحی داخلی فروشگاه‌ها و چیدمان درست قفسه‌ها از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار روی فروش محصولات است. طراحی درست روی وفاداری مشتریان و فراهم آوردن تجربه خرید خوب موثر است. مشتریان اگر هنگام ورود به فروشگاه با فضای داخلی ایده‌آلی روبه‌رو شوند، مشتاق می‌شوند که دائم برای خرید به آن فروشگاه سر بزنند.

فروشگاه‌های مدرن معمولا طراحی قفسه‌ها را متناسب با محصولات خود در نظر می‌گیرند و در این باره جایگاه و موقعیت برند نیز برایشان اهمیت دارد. برای مثال در برخی از فروشگاه‌های مدرن فضا و قفسه‌های محصولات لوکس با محصولات دیگر متفاوت است. در این باره صاحبان فروشگاه‌ها از طراحی و رنگ متناسب با محصولات لوکس استفاده می‌کنند.

فضای داخلی فروشگاه‌ها بهترین رسانه‌ برای تبلیغات محصولات داخلی آنها است و مدیران داخلی می‌توانند در این راستا از ایده‌های مختلفی استفاده کنند. آنها بهتر است سراغ اجرای تبلیغات در نقطه فروش نیز بروند. تبلیغات در نقطه فروش از آن جمله روش‌های تبلیغاتی ا‌ست که با اینکه تاثیرگذاری بالای روی فروش و جلب نظر مشتریان دارد، ولی در کشورمان مهجور مانده و برندها و فروشگاه‌های توزیع کمتر سراغ آن می‌روند.

در این راستا فروشگاه‌ها می‌توانند به برندها مشاوره بدهند و از آنها بخواهند که ایده‌های خلاقانه‌ای را اجرا کنند. به هرحال مشتریان باید در نقطه فروش نام برند را به منظور خرید از محصولات آن به یاد بیاورند و اگر مشتریان حین خرید با تبلیغ خلاقانه‌ای مواجه شوند بدون شک انگیزه‌شان برای خرید محصول بالاتر خواهد رفت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ