Take a fresh look at your lifestyle.

هدایت مسافران با کمربند جهت‌ یاب هوشمند

0

یک شرکت آلمانی دست به ساخت یک کمربند جهت ‏یاب زده که به کاربران اجازه می‏دهد بدون نیاز به ابزارهای لمسی و به‌صورت دست آزاد به بازدید از شهرها بپردازند.

به گزارش ایسنا، کمربند شرکت «feelSpace»  رو یا زیر لباس پوشیده شده و با مرتعش کردن کمر فرد به‌وسیله مجموعه‏ای از عملگرهای داخلی به وی در جهت ‏یابی کمک می‌کند. در حال حاضر برنامه‏ های ناوبری زیادی برای کمک به جهت‏ یابی در مکان‏های ناآشنا وجود دارد اما برای استفاده از آنها باید به‌طور دوره‏ای تلفن همراه را بررسی کرد که هر دو دست را مشغول می‌کند. اگرچه ساعت‏های هوشمند تا حدی به حل این مشکل پرداخته‌اند اما کمربند «feelSpace»  به‌صورت کامل نیاز به استفاده از دست را حذف کرده است.

این کمربند از یک پروژه تحقیقاتی به‌دست آمده که در سال ۲۰۰۵ در دانشگاه اوسنابروک آغاز شده بود. در این تحقیق به بررسی این امر پرداخته شد که آیا شرکت کنندگان می‏توانستند جهت شمال را احساس کنند یا خیر و با این هدف، آنها را به کمربندهایی مجهز کردند که جهت شمال را با ارتعاش به سمت آن نشان می‏داد.

در نسخه تجاری این کمربند، کاربران می‏توانند آن را در حالت قطب ‏نما استفاده کنند که جهت شمال را به آنها نشان می‏دهد. نیازی به همراه کردن این کمربند با یک تلفن هوشمند برای کاربردی ساختن آن نیست. کاربران برای استفاده از حالت کاربردی‏تر روتین این کمربند می‏توانند مقصد خود را روی یک برنامه iOS یا اندروید نمایش دهند.

این کمربند که به فناوری بلوتوث مجهز است، اطلاعات را از تلفن هوشمند دریافت کرده و مسیر را با لرزاندن بخش‌های جلویی یا چپ و راست نمایش می‏دهد. یک الگوی ارتعاشی خاص به کاربر در مورد رسیدن به مقصدشان اطلاع‏رسانی می‌کند که این ویژگی به‌ویژه برای کاربران دچار مشکل بینایی مفید است.

حالت دیگر ارائه شده در این کمربند، حالت خط مستقیم است که به کاربران اجازه می‏دهد جهت مقصد نهایی خود را بدانند اما دیگر سرنخ‏های جهت ‏یابی گردشی را ارائه نمی‌کند. وزن این دستگاه ۴۵۰ گرم بوده و می‏تواند برای یک روز کامل با یک بار شارژ باتری کار کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ