Take a fresh look at your lifestyle.

ویلیام هارلی مدیر دنیای موتورسواری

0

ویلیام هارلی (William Harley) یکی از تاسیس‌کنندگان شرکت موتورسیکلت هارلی- داویدسون بود. او در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه ویسکانسین مدیسون در سال ۱۹۰۷ فارغ‌التحصیل شد. هارلی این شرکت را با همکاری آرتور دیویدسون در سال ۱۹۰۳ تاسیس کرد و به عنوان مهندس ارشد تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۳ در آن فعالیت داشت. به پاس خدماتی که در زمینه تولید این موتورسیکلت معروف انجام داد، در سال ۲۰۰۳ مجسمه هارلی- داویدسون در Cambridgeshire انگلیس ساخته شد.

بهترین مشتری برندتان، خودتان هستید

زمانی که به دنبال علاقه‌تان می‌روید، بهترین مشتری محصول‌تان خودتان خواهید بود. چگونه ویلیام هارلی و اطرافیانش خودشان را شب و روز وقف تولید محصولات‌شان می‌کردند؟ چگونه می‌توانستند موتورسیکلت‌هایی با چنین استاندارد بالایی بسازند؟

ویلیام هارلی و برادران دیویدسون فقط مورتوسیکلت تولید نمی‌کردند بلکه با آن زندگی می‌کردند و نفس می‌کشیدند. در واقع آنها بزرگ‌ترین طرفدار خودشان بودند و همه این موفقیت در جست‌وجوی یک چیز خلاصه می‌شد و آن هم عشق و علاقه به کاری بود که انجام می‌دادند و توانستند محصولی را تولید کنند که به داستان موفقی از کارآفرینی در آمریکا تبدیل شود. همه چهار تاسیس‌کننده جوان این شرکت از علاقه‌مندان به موتورسواری بودند.

ویلیام هارلی حتی در مسابقات نیز شرکت می‌کرد، اما برای بردن جایزه نبود، در واقع او می‌خواست طرح‌های خودش را آزمایش و اطلاعات لازم را در زمینه بهبود بخشیدن در مدل بعدی کسب کند. در واقع او با این کار سوالاتی را که در ذهنش درباره اشتباهات و اشکالاتی که ممکن بود پیش بیاید، شکل می‌گرفت پاسخ می‌داد.

هارلی و دیویدسون می‌دانستند که مردم از یک موتورسیکلت چه می‌خواهند، زیرا می‌دانستند که خودشان از آن چه می‌خواهند. تاسیس‌کنندگان این شرکت به دلیل اشتیاق فراوانی که داشتند توانستند کیفیت محصولات‌شان را به بالاترین حد ممکن برسانند. آنها می‌خواستند که موتورسیکلت‌هایشان طراحی بسیار خوبی داشته باشد و به خوبی نیز ساخته شود، به طوری که خودشان بتوانند آنها را برانند.

نورآوری کلید موفقیت کسب‌وکار

فرآیند نوآوری می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا دوباره مخترع چرخ شوند. امروزه هارلی- دیویدسون یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید موتورسیکلت در آمریکا فقط به دلیل موتورهایی که خوب کار می‌کنند و ظاهری به‌روز دارند نیست، بلکه موتورسیکلت‌های هارلی- دیویدسون در زمان خودش با بقیه سازنده‌های این صنعت تفاوت داشت، آنها قطعات و موتورهایی داشتند که پیش از این هرگز دیده نشده بود و سرعتی داشتند که تا آن زمان در هیچ موتورسیکلتی وجود نداشت.

دلیل این موفقیت این بود که مسئولان و کارکنان شرکت هارلی- دیویدسون خودشان را درگیر فرآیندی از نوآوری‌ها کرده بودند و همین امر موجب شد که در صدر آن صنعت باقی بمانند. یکی دیگر از دلایل این موفقیت ارتباط خوبی بود که بین موسسان آن و کارکنان وجود داشت و همین ارتباط موثر سبب طراحی و ساخت تکنولوژی شده بود که در زمان خودش نظیر نداشت.

داویدسون به عنوان رئیس منابع انسانی شرکت، زمان مناسبی را برای برقراری ارتباط نزدیک با کارکنانش می‌گذاشت. حتی آنها زمانی را صرف رفتن به خط تولید می‌کردند و از ایده‌ها و اطلاعات کارکنان‌شان آگاه می‌شدند و واقعا به آنها گوش می‌کردند و از این ایده‌ها نهایت استفاده را در ساخت محصولات‌شان می‌بردند و اگر امروز این شرکت شناخته‌شده است به دلیل همان روابطی است که بین تاسیس‌کنندگان این شرکت با کارکنان‌شان برقرار بود.

علاوه بر نوآوری در موتورسیکلت‌های هارلی- دیویدسون، عامل دیگری که باعث موفقیت این شرکت شد، ایده‌های بکر آن بود که به رشدش کمک شایانی کرد. یکی از آنها مدرسه ارائه خدمات هارلی- دیویدسون بود که در آن مکانیک‌های واجدشرایط را آموزش می‌دادند تا به ارتقای این صنعت در کشورشان کمک کنند و اعضای این صنعت و شرکت‌کنندگان در مسابقات ورزشی را یاری رسانند. تاسیس‌کنندگان این شرکت ثابت کردند که از نوآوری نمی‌هرساند و برای درخشیدن خطر هر ریسکی را قبول می‌کنند.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

ارسال یک پاسخ