Take a fresh look at your lifestyle.

ضوابط تخفیف تبلیغات محصولات دانش‌ بنیان در رسانه ملی

0

براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما، امتیازاتی برای تبلیغ محصولات دانش‌بنیان در رسانه ملی برای شرکت‌های فعال در نظر گرفته شد که براساس آن شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات دانش‌بنیان خود مشمول تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی خواهند شد.

یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان، عدم شناخت کافی جامعه از دستاوردهای علمی آنها است. از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای را با صدا و سیما به منظور اجرای سیاست‌های کلی کشور در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به نیازهای فناورانه رسانه ملی در چارچوب اهداف و سیاست‌های ابلاغی مقام‌ معظم رهبری امضا کرد.

همکاری مشترک در زمینه فرهنگ‌سازی و ترویج علم و فناوری در جامعه از طریق تولید برنامه‌های مشترک، حمایت از محصولات و خدمات دانش‌بنیان ساخت داخل و در نظر گرفتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی کالاهای دانش بنیان ساخت داخل از جمله موارد مندرج در این تفاهم‌نامه است.

براساس این تفاهم‌نامه، سازمان صدا و سیما در خصوص تولید و پخش برنامه‌‏های رادیویی و تلویزیونی حوزه ترویج علم و فناوری، فرهنگ‏‌سازی ساخت و عرضه تجهیزات دانش‏ بنیان داخلی و حمایت از تولید ساخت داخل با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخل کشور برای حرکت به سوی عدم خرید از خارج کشور در مواردی که امکان تولید داخلی وجود دارد، همکاری‌های لازم را خواهد شد.

این سازمان همچنین متعهد شد با مساعدت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه‌های خاصی برای این امر تولید و از شبکه‌های مختلف خبری سیما پخش کند. در این راستا رسانه ملی در سال جاری ضوابط و مقرراتی را برای جذب و پذیرش آگهی‌های تبلیغات بازرگانی در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس برآورد ظرفیت‌های پیش‌بینی شده، با هدف حمایت حداکثری از کار و سرمایه ایرانی تهیه و تدوین کرده که در آن توجه خاصی به تولید دانش‌بنیان شده است.

براساس این قوانین تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از کارآفرینان و به حداکثر رساندن مشارکت واحدهای تولیدی و خدماتی کشور، حمایت از تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان محصولات و خدمات ایرانی، حمایت از مخترعین و فعالان دانش‌بنیان، ایجاد رقابت سالم در حوزه‌های تولیدی کشور، توجه جدی به اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی، کمک به ارتقای سطح استانداردهای کالا و خدمات ایرانی در مقایسه با سایر تولیدات مشابه و اهتمام جدی به برند ایران و حمایت لازم در این بخش به منظور حضور مستمر برندهای ایرانی که دارای اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند، بخشی از رویکردهای رسانه ملی است.

همچنین به منظور حمایت حداکثری از تولیدکنندگان داخلی و نیز ارائه‌دهندگان خدمات و کمک به توسعه اقتصادی کشور، سازمان صدا و سیما علاوه بر سایر امتیازات در حوزه تبلیغات به شرکت‌های دانش‌بنیان، اضافه پخش تشویقی در کنار سایر امتیازات را نیز اعطا می‌کند. بر همین اساس محصولات دانش بنیان ۸۰ درصد اضافه پخش تشویقی دریافت می‌کنند.

آن دسته از صاحبان کالا و خدمات که در راستای اصلاح الگوی مصرف، با هدف کاهش مصرف انرژی در جامعه اقدام می‌کنند و همچنین تولیدکنندگان داخلی و صاحبان کالا و خدمات دانش‌بنیان، ۳۰ درصد اضافه پخش تشویقی با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت خواهند کرد. با در نظر گرفتن امتیازات ارائه شده، رقم تخفیف به تبلیغات محصولات شرکت‌های دانش بنیان داخلی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌شود که این موضوع فضای کسب‌و‌کار را برای فعالیت شرکت‌های ایرانی آسان‌تر خواهد کرد.

شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان کشور برای تبلیغ محصولات دانش‌بنیان خود و برای اطلاع از جزییات ضوابط و مقررات پذیرش و پخش آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی می‌توانند به وب‌سایت سازمان صدا و سیما مراجعه کنند و با دریافت متن کامل آن، برنامه‌ریزی برای تبلیغ محصولات‌شان و رونق بازار کالای ساخت ایران را انجام دهند.

کارشناس حقوق

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ