Take a fresh look at your lifestyle.

کارگاه تخصصی آموزش خبرنویسی ویژه کارشناسان روابط عمومی در لرستان

0


به منظور ارتقای صلاحیت حرفه ای و توانمند سازی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها ، کارگاه آموزشی آشنایی با اصول خبرنویسی و ارتباط با رسانه با حضور رئیس خانه مطبوعات لرستان و دبیر استان های خبرگزاری مهر در مرکز آموزشی رفاهی معلم شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از پانا، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان در ادامه به درج بیش از دو هزار خبر در ۶ماهه دوم سال گذشته در تارنمای آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت : در این مدت بیش از ۳۵۰خبر نشریات ، ۸۴۰خبر خبرگزاری ها و ۴۸۰خبر پایگاههای خبری مربوط به حوزه تعلیم و تربیت بود .

وی به همراهی و تعامل خوب رسانه های استان با دستگاه تعلیم و تربیت هم اشاره کرد و گفت : دغدغه ،اقبال و توجه رسانه های استان به مسائل آموزش و پرورش قابل تقدیر و تحسین است .

قربانی در ادامه به حضور آموزش و پرورش در فضاهای ارتباطی مجازی هم اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش با دسته بندی مخاطبان خود ، کانال های خبری مجازی متعددی راه اندازی کرده که متناسب با جایگاه مخاطبان ، پیام ها و عملکردهای خود را اطلاع رسانی می کند .

در ادامه رئیس خانه مطبوعات لرستان هم به صورت تخصصی مطالبی را در مورد اهمیت رسانه و ارتباطات و اصول خبرنویسی مطالبی را عنوان کرد و گفت : بدون شک رسانه ها مهمان های امروز جامعه ما هستند که در تمام زندگی ما رسوخ کرده اندو گریزی نداریم که بر دانش رسانه ای مسلط شده و متناسب با موقعیت خود بهترین ها را انتخاب کرده و استفاده کنیم .

کیانوش رستمی به اجباری بودن آموزش سواد رسانه ای در برخی کشورهای پیشرفته از مهدهای کودک تا سن یازده سالگی اشاره کرد و گفت : در این کشورها آکادمی هایی وجود دارد که سواد رسانه ای را به دانش آموزان آموزش می دهند .

وی تاکید کرد : جای خالی این آموزش در آموزش و پرورش به خوبی احساس می شود ،چرا که امروزه چاره ای جز بودن با رسانه وجود ندارد .

رستمی داشتن اطلاعات جامع و روشن را لازمه قدرت در دنیای امروز برشمرد و افزود : دانش ، اطلاعات و رسانه قدرتمند است که به کشورها قدرت می دهد و آنها را در معادلات جهانی تاثیر گذار می کند .

وی تنوع رسانه ها را از آثار زندگی امروزی برشمرد و گفت : رسانه از قالب سنتی خود خارج شده و در شکل ها و قالب های متفاوتی ظاهر شده است .

رئیس خانه مطبوعات لرستان رسانه های جمعی ، رسانه های الکترونیکی و رسانه های اجتماعی را از مهمترین رسانه ها در دنیای امروز برشمرد و گفت : تکنولوزی های امروز هم به کمک رسانه ها آمده اند و به کمک این تکنولوژی ها می توان به نوعی در دنیای رسانه ورود کرد .

رستمی پیدایش وسایل ارتباطی جدید را از جمله تحولات رسانه برشمرد و گفت : تنوع و گسترش فضاهای ارتباطی و رقابت شدید این رسانه ها ایجاب می کند که با شناختی جامع و دانش رسانه های به این عرصه ها ورود کرد تا بتوان مخاطبان را جذب کرد .

وی مطالعه فراوان و توسعه گنجینه لغات را برای خبرنگار ان مهم برشمرد و افزود : باید مطالعه کرد تا بتوان از کلمات ،عبارات ؛اشعار و امثله برای بیان مقصود خود در درج اخبار کمک گرفت .

رستمی در ادامه مباحث خود به اصول و فنون خبرنویسی هم ورود کرد و کارشناسان را با نحوه نهیه خبر و خبرنویسی آشنا کرد .

دبیر استان های خبرگزاری مهر هم در این کارگاه آموزشی به ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی پرداخت و گفت : دردنیای امروز که با پیشرفت تکنولوژی اشخاص هر روزه در معرض بمباران پیغام ها قرار می گیرند، ارتباط با هر شخص به صورت خاص یعنی ارسال پیام های متفاوتی برای هر گروه در ارتباط عمومی یکی از مهمترین شیوه هاست .

صدیقه حسینی افزود :اطلاعات جمع آوری شده در ۳۰ سال اخیر بیش از اطلاعات جمع آوری شده در ۵۰۰ سال گذشته است و مقدار اطلاعات داده شده در یکی از شماره های مجله تایمز بیشتر از مقدار اطلاعات داده شده به یک انسان در قرن ۱۷ است .

وی ادامه داد : مقدار اطلاعات قابل استفاده در هر ۵ سال دو برابر می شود و میزان افزایش آن رفته رفته بیشتر می شود .

دبیر استان های خبرگزاری مهر تاکید کرد : در کنار این گوناگونی شیوه های ارتباطی عمومی، رسانه ها هنوز هم دارای جایگاه خاص خود هستند به این دلیل موفقیت در ارتباط با رسانه ها مستقیماٌ موفقیت روابط انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد .

حسینی در ادامه به دسته بندی رسانه ها پرداخت و گفت : رسانه‌های نوشتاری ، شنیداری ،دیداری، ابزاری ، نهادی ، فرانهادی و شبکه های اجتماعی و پیام رسان از جمله این رسانه هاست .

وی به نقش های رسانه ای هم اشاره کرد و گفت : اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها، نقد سازنده ، پیش بینی بحران ،اعتبار،تبلیغات و افکار سنجی از جمله نقش هایی است که یک رسانه می تواند ایفا کند .

حسینی در ادامه به کاردکردهای رسانه هم اشاره کرد و گفت : مهمترین راه جهت برقراری ارتباط با رسانه ها بوجود آوردن حس اعتماد و به‌دست آوردن ارزش و اعتبار است .

وی به کارشناسان روابط عمومی یادآور شد که باید بپذیرید که روزنامه نگار دشمن شما نیست و فشار بیش از حد و اصرار زیاد در ارتباط رسانه ای شما را به هدف نزدیک نمی کند و بر عکس عمل می کند .

گفتنی است که در این کارگاه آموزشی اسکینی کارشناس فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان هم به توجیه مباحث فنی تارنمای جدید آموزش و پرورش پرداخت و نحوه کار با تارنمای جدید را به کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها آموزش داد .

 

 

ارسال یک پاسخ