Take a fresh look at your lifestyle.

داستان موفقیت فولکس واگن

0

گروه فولکس واگن یک شرکت خودروسازی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در شهر وولفسبورگ واقع در استان « Lower Saxony» آلمان قرار دارد. این شرکت تولیدکننده خودرو‌های تجاری و مسافربری، خودرو‌های مسافربری خود را تحت نام برند‌های اسکانیا، «MAN»، « Neoplan» و فولکس واگن می‌فروشد. برند‌های خودروی تجاری این شرکت را آئودی، Skoda، بنتلی، پورشه، لامبورگینی و فولکس واگن تشکیل می‌دهند.

شرکت فولکس واگن در سال ۱۹۳۷ میلادی توسط « Deutxche Arbetsfront »  (جبهه کارگری آلمان) تأسیس شد و بعد از یک سال اسم آن به «Volkswagenwerk »  تغییر یافت.

هدف اصلی از تأسیس این شرکت تولید خودروی فولکس واگن  (یا همان خودروی بیتل) بود. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی شرکت، جنگ جهانی دوم شروع شد. در آن زمان این کمپانی دست به تولید خودرو‌های نظامی زد.

پس از جنگ، در سال ۱۹۴۹ میلادی، فولکس واگن به “Volkswagen-Finanzierung-Gesellschaft  تغییر نام داد و دولت نظامی بریتانیا که مالک شرکت بود، سهام آن را به دولت آلمان فروخت. با تأسیس شعبه دوم فولکس واگن در شهر تورنتو واقع در استان اونتاریو، این شرکت در سال ۱۹۵۳ میلادی جهانی شد.

به همین ترتیب، شعبه‌های فولکس واگن در برزیل و ایالات متحده آمریکا نیز در سال ۱۹۵۵ میلادی شروع به فعالیت کردند. این شرکت خیلی زود به آفریقای جنوبی، سوئد و چین نیز راه یافت. در سال ۱۹۶۰ نام شرکت به  Volkswagenwerk Aktiengesellschaft  تغییر پیدا کرد.

با وجود تداوم روند توسعه فولکس واگن، اولین اقدام اصلی آن خارج از آلمان تحت همکاری با خودروساز اسپانیایی « SEAT, S. A.» صورت گرفت. نام این شرکت بار دیگر به نشانه توسعه بین‌المللی به (Volkswagen Aktiengesellschaff»  (Volkswagen AG» تبدیل شد. تا سال ۱۹۹۰ میلادی، این شرکت با عبور از SEAT، اولین شرکت تابع غیر آلمانی خود را تأسیس می‌کند. پس از این اقدام، جهانی شدن فولکس واگن کاملا واضح و مبرهن بود. در سال ۲۰۰۳ نیز این شرکت سهام «Skoda Auto » را خرید.

فولکس واگن حالا در جایگاه سومین خودروساز بزرگ دنیا ایستاده است. با توجه به فهرست فوربس شامل ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان در سال ۲۰۱۳، فولکس واگن دومین سهم از بازار اروپا را به خود اختصاص داده و نهمین شرکت بزرگ خودروساز در دنیا است.

در شرایط کنونی بیش از ۳۰۰ هزار کارمند در سرتاسر جهان به استخدام این شرکت درآمده‌اند. فولکس‌واگن رکورد فروش ۹٫۷ میلیون دستگاه خودرو را اخیراً ثبت کرد. فولکس واگن رسیدن به آمار فروش سالانه ۱۰ میلیون دستگاه خودرو را در سر می‌پروراند که چندان غیرمحتمل نیز نیست.

دامنه فعالیت‌های جهانی این شرکت به ۱۵۳ کشور می‌رسد. توابع اصلی فولکس واگن را AUDI AG, Bentley Motors Ltd, Automobili Almborghini S. p. A. , Bugatti Automobiles, Suzuki Motor Corporations و Ducati Motor Holding S. p. A. تشکیل می‌دهند. Volkswagen AG یک فهرست اولیه در بازار سهام فرانکفورت و چند فهرست ثانویه در بازار‌های سهام لندن، نیویورک و سوییس دارد.

در کنار ساخت خودرو، این شرکت به سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه اسپانسری مسابقات ورزشی نیز می‌پردازد. فولکس واگن در رویداد‌های ورزشی مهمی از قبیل بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸، بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ و مدرسه فوتبال «آکادمی دیوید بکام» سرمایه‌گذاری کرده است. فولکس واگن همچنین صاحب تیم فوتبال باشگاه ورزشی BFL Wolfsburg هست.

برتری و تنوع اهداف کلیدی این شرکت به شمار می‌روند. با وجود شروع متواضعانه و ویرانی‌های کارخانه اصلی آن حین جنگ جهانی دوم، ضمن حفظ ماهیت خود، فولکس واگن در حوزه نوآوری جهانی و تخصیص سهمی عظیم از بازار و صنعت خودرو پیشتاز است. طی دوران فعالیت ۷۷ ساله‌اش، این برند ۱۰ مدیرعامل را به خود دیده است که حکایت از ثبات آن دارد. این اتفاق به نوبه خود به تعهد فولکس واگن نسبت به ترسیم آینده‌ای روشن برای برند اشاره می‌کند.

ارتباط با نویسنده: mrforutan83@gmail .com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ