Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات محیطی مواد غذایی مضر در سطح شهر کم خواهد شد

0


تبلیغات محیطی مواد غذایی مضر در سطح شهر کم خواهد شد

رحمت الله حافظی ، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از ایجاد محدودیت در تبلیغ غذاهای ناسالم و مضر سلامت در تبلیغات محیطی شهر خبر داد .
به گزارش مجله خبری محیطی ، رحمت الله حافظی ، با گلایه از تبلیغ غذاهای ناسالم و مضر برای سلامت انسان در سطح شهر ، اظهار داشت : در مورد لزوم عدم تبلیغ غذاهای مضر برای انسان ، مباحثی در شورای شهر مطرح شده است .
وی ادامه داد : قانون ، کمیته‌ای متشکل از مسئولان وزرات بهداشت و… را ملزم کرده تا مصادیق مواد مضر سلامت را احصا کند و این کمیته هرساله ، لیستی از مواد غذایی مضر را به صدا و سیما ارسال کند تا اینگونه مواد غذایی در تلویزیون تبلیغ نشوند .
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر ، افزود : تعیین و نظارت بر محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر برعهده کمیته‌ای در اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران است . بر این اساس مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت داشته‌ایم و از آنها درخواست کردیم تا یک نسخه از لیست موادغذایی مصرفی مضر سلامت که به سازمان صدا و سیما ارسال می‌شود ، در اختیار کمیته تعیین محتوای اداره ارشاد شهر تهران نیز قرار گیرد تا اجازه تبلیغات محیطی این گونه مواد غذایی در سطح شهر نیز صادر نشود .
حافظی خاطر نشان کرد : حدود یک ماه قبل نامه‌ را برای وزارت بهداشت ارسال کردیم و منتظر جواب وزارت بهداشت هستیم و به محض اینکه لیست در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران قرار گیرد ، تبلیغات محیطی مواد غذایی مصرفی مضر برای انسان نیز در سطح شهر کم خواهد شد .

ارسال یک پاسخ