Take a fresh look at your lifestyle.

چرا باید دنبال شغل رویایی‌ تان بروید؟

0

در دنیای حرفه‌ای متداول است که برخی افراد اعتقاد راسخی دارند که هرکسی باید به دنبال رویاهایش برود، در حالی که برخی دیگر معتقدند به دنبال شغل رویایی رفتن کاری غیرمنطقی و تفکری بچگانه است.

هر دو گروه برای حرف‌هایی که می‌زنند معیارهای خودشان را دارند؛ کسانی که بیشتر پیرو روش‌های قدیمی هستند می‌گویند اگر روی انجام کاری که در آن مهارت دارید تمرکز کنید شانس بیشتری برای موفق شدن دارید که البته از لحاظ اقتصادی منطقی به نظر می‌رسد، اما گروه مقابل یعنی همان کسانی که معتقدند باید به دنبال رویاها رفت نیز حرف درستی می‌زنند، زیرا ما در جریان زندگی حرکت می‌کنیم و اگر تمام تلاش‌مان را برای ارزشمندتر کردن آن نکنیم، در واقع به خوشبختی‌مان خیانت کرده‌ایم. واقعیت این است که مانند هر چیز دیگری در زندگی، دنبال شغل رویایی رفتن هم یک ریسک است.

هیچ‌کس نمی‌تواند درآمد را ضمانت کند و ممکن است شکست بخورید، زیرا جهان همیشه مطابق آرزوها و خواسته‌هایتان پیش نمی‌رود، اما آیا این مسئله باید شما را از دنبال کردن شغل رویایی‌تان بازدارد؟ حتی اگر موفق نشوید، این تلاش برای‌تان یک تجربه به همراه نخواهد داشت؟

دانستن این موضوع که تمام تلاش‌تان را کرده‌اید و بهترین خودتان بوده‌اید، خودش پاداشی برای‌ شما محسوب می‌شود، حتی اگر پولی به همراه نداشته باشید. حس روراست بودن با خودتان خودش یک پاداش است. در این مطلب قصد داریم دلایلی را مطرح کنیم که نشان بدهند دنبال کردن شغل رویایی‌تان ارزش ریسک کردن دارد.

زندگی‌تان را ارزشمندتر می‌کند

ما یک بار زندگی می‌کنیم و باید بیشترین بهره را از این فرصت ببریم. ریسک کردن و به دنبال آرزوها رفتن یکی از راه‌های دنبال کردن باورهای‌تان است و زندگی‌تان را ارزشمندتر می‌کند و به آن معنا می‌بخشد.

شاید عجیب به نظر برسد که ثبات مالی‌ و چشم‌اندازهای آینده‌تان را به خطر بیندازید تا به انجام کاری که موردعلاقه‌تان است بپردازید و تصمیم بگیرید که از طریق آن درآمد کسب کنید، اما اگر کسب‌وکارتان اولویت نخست‌تان است، پس راه دیگری برای پیدا کردن خوشبختی باقی نمی‌ماند. ریسک کنید و بدانید که خوشبختی همیشه با پول همراه نیست، برعکس می‌تواند با شغلی همراه باشد که باعث شادی‌تان شود و این معنای زندگی است.

الهام‌بخش دیگران خواهید شد

امروزه فقط افراد کمی هستند که می‌خواهند در زندگی‌شان ریسک کنند و متاسفانه همین مسئله باعث ایجاد این تفکر در نسل جوان می‌شود که خوشبختی می‌تواند فقط از طریق ثبات مالی به دست بیاید، اما اگر واقعا عاشق کاری باشید خواهید دانست که خوشبختی در کاری خلاصه می‌شود که واقعا به انجامش علاقه‌مند هستید.

دنبال شغلی که آرزومند آن هستید بروید با دانستن این موضوع که می‌توانید الهام‌بخش اطرافیان‌تان باشید؛ اطرافیانی که ممکن است از ریسک کردن در این زمینه بسیار هراس داشته باشند. به آنها روحیه بدهید تا بخواهند به بهترین‌ها دست پیدا کنند و در مسیری قرارشان دهید که زندگی‌شان را به سمت و سویی ارزشمند هدایت کنند.

باعث افتخارتان خواهد شد

بسیاری از ما بیشتر زندگی‌مان را صرف راضی کردن دیگران می‌کنیم که این افراد می‌توانند خانواده، رئیس، معلم و… باشند، اما واقعیت این است که اول از همه در قبال خودتان مسئولیت دارید. شما تنها کسی هستید که باید تصمیماتی را که می‌گیرید قضاوت کنید و اگر رفتن به دنبال رویاهای‌تان چیزی است که حس بهتری برای‌تان ایجاد می‌کند، پس آن را انجام دهید. همه ما سعی‌مان بر این است که به خودمان افتخار کنیم زیرا این تنها راه نیرومندتر شدن است و به سوی پیشرفت هدایت‌مان خواهد کرد.

به دنبال شغل رویایی‌ بودن ممکن است این روزها برایتان یک کلیشه به نظر برسد یا حتی احساس کنید که دیگر سن و سال مناسب را برای چنین کاری ندارید، اما واقعیت این است که اگر به دنبال زندگی معناداری هستید، باید کاری را انجام دهید که حس درونی‌تان آن را درست می‌پندارد.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

ارسال یک پاسخ