Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت رخداد‌های ناخوشایند

0

مدیران روابط عمومی سعی در گسترش مثبت‌اندیشی دارند اما واقعیت آن است که تمام رخداد‌ها مطلوب و خوشایند نیستند، برای مثال در سال ۲۰۰۸ در حالی که اکثر تحلیلگران در انتظار شکوفایی دوباره اقتصاد بودند غرب با بحران مالی سختی روبه‌رو شد که مقدمات آن با افزایش ناگهانی قیمت سوخت شکل گرفت.

در این بین مقامات در تلاش برای آرام کردن اوضاع و امیدوار‌سازی مردم به آینده‌ای بهتر بودند. در واقع این بحران که از سال ۲۰۰۸ شروع شد بزرگ‌ترین بحران اقتصادی غرب بود و خطر بزرگی را فرا‌روی این کشورها و اقتصاد جهان قرار داد به نحوی که در مقطعی از همان سال به نظر می‌رسید کل اقتصاد کشور‌های غربی در آستانه فروپاشی است.

هم‌اکنون نیز بسیاری از کشور‌ها در غرب و شرق دست به گریبان عواقب این واقعه هستند و به نظر می‌آید اقتصاددانان هنوز نتوانسته‌اند نظر قطعی خود را برای تبیین دلایل بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ جمع‌بندی کنند.

ایده

مردم را از اقدامات خود جهت مقابله با مشکلات پیش رو آگاه سازید به‌خصوص اگر با مشکلی جدی و بسیار بزرگ مواجه هستید نیاز به حمایت بیشتر مردم دارید.

اگر درگیر بحران مالی هستید می‌توانید مردم را به صرفه‌جویی و ذخیره پول‌های‌شان و کاهش نقدینگی تشویق کنید. در واقع تحت این‌گونه شرایط که قدرت و توان مالی مردم به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد جهت باقی ماندن در تجارت باید از خود خلاقیت‌های زیادی نشان دهید، برای مثال در سال ۲۰۰۹ رستوران پترلیک طی اقدامی هوشمندانه لیست قیمت‌ها را از روی منو غذایی خود برداشت و به مشتریان اجازه داد برحسب پولی که دارند یا حاضرند پرداخت کنند پیشنهاد‌هایی به آنها شود.

این اقدام در آن دوره سخت اقتصادی که بسیاری از رستوران‌ها اوضاع کسادی داشتند باعث شد تا این رستوران همچنان پر مشتری باقی بماند. اگرچه این گزینه هم مشکلات و دردسر‌های خاص خود را نظیر تاخیر در پرداخت داشت و بدون شک میزان سود آنها کاهش می‌یافت اما در آن زمان بحرانی راه‌حل مناسبی بود.

در آخر لازم است این نکته را بگویم که در زمان‌های غیر‌معمول باید تصمیم‌های غیر‌معمول گرفت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– سعی در پیش‌بینی اتفاقات ناگوار جهت اتخاذ تصمیم و تدابیر مناسب داشته باشید در غیر ‌این صورت سعی کنید خود را به بهترین شکل با شرایط‌تان وقف دهید و از آن وضع گذر کنید.

– به یاد داشته باشید که همواره می‌توان در صدد جبران مشکلات برآمد و هیچ وقت برای انجام کار دیر نیست.

– همواره در کار از خود خلاقیت نشان دهید و فراموش نکنید که ایده‌ها منتظر نمی‌مانند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ