Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت استعداد

0

پرسش: مدیر کسب‌و‌کار کوچکی هستم و در چند سال گذشته کارمندان با استعدادی را جذب سازمان کرده‌ام اما سازمان به خوبی از استعداد و ایده‌های این افراد نتوانسته استفاده کند. با توجه به این موضوع در راستای مدیریت استعداد کارکنان سازمان قصد برنامه‌ریزی‌های مناسبی را دارم. به نظر شما در این زمینه چه برنامه‌ریزی‌هایی را باید لحاظ کرد؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی جذب، توسعه و نگه‌داشتن استعدادهایی را که با اهداف استراتژی سازمان انجام شود باید به‌صورت اثربخش برنامه‌ریزی و از مهارت‌ها و شایستگی‌های کارکنان به منظور دستیابی به مأموریت، چشم‌انداز و… استفاده کنید. این درحالی است که باید همواره کارمندان خود را تشویق کنید تا با تکیه بر استعداد‌های خویش، فعالیت‌های سازمان را به خوبی پیش ببرند.

یکی دیگر از نکات که بسیار حائز اهمیت است، شناخت نیاز‌های ارتباطاتی کارمندان است. به‌عنوان نمونه باید برنامه‌ریزی‌هایی لحاظ شود که از این طریق کارمندان سازمان به راحتی بتوانند ایده‌های خود را با یکدیگر و حتی مدیران در میان بگذارند.

این موضوع نیاز به برگزاری سلسله جلسات برنامه‌ریزی شده دارد. چون در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب برای این جلسات، کارمندان پس از چند بار حضور در این جلسات، خسته می‌شوند و از بازدهی جلسات کاسته می‌شود. کارکنان سازمان باید در تلاش باشند سفیران شهرت و تصویر سازمان باشند و مدیران سازمان با تکیه بر این موضوع بستری را مهیا کنند تا کارمندان بیشتر ترغیب به کار شوند و از انگیزه لازم برخوردار باشند.

این موضوع می‌تواند کارمندان را در ارائه ایده‌های مناسب به سازمان بیشتر ترغیب کند. از طرفی به‌صورت کلی باید واحد سازمانی را برای ساماندهی به ایده‌ها و مدیریت استعداد سازمان‌ها به کار گرفت و در این واحد برنامه‌های آموزشی برای جمع‌آوری مناسب ایده‌ها لحاظ شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ