Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه از طریق جمع‌آوری ایمیل، لیدهای با کیفیت بدست آوریم؟

0

لیدها افرادی هستند که از طریقی به محصول یا سرویس شما علاقه نشان داده‌اند و می‌توانند مشتریان شما باشند. جمع‌آوری لیدهای با کیفیت یکی از مهمترین ماموریت‌های هر پروسه‌ بازاریابی است. طبق تعریفی که از لید ارائه می‌شود هر کسی که فرمی را در سایت شما پر می‌کند و ایمیل خود را در اختیار شما قرار می‌دهد، نمی‌تواند یک لید برای کسب و کار شما باشد. چراکه ممکن است این فرد به محصول شما علاقه‌ای نداشته باشد و صرفاً بابت دریافت جایزه و پیشنهادهای مرسوم دیگر این کار را انجام داده باشد.
مثلاً اگر ما یک سایت فروش صنایع دستی داشته باشیم و در مقابل ثبت ایمیل به کاربرها پیشنهاد شرکت در قرعه‌کشی آیفون بدهیم، لیدهای با کیفیتی نخواهیم داشت. چراکه درصد قابل توجهی از این کاربرها احتمالاً به خاطر علاقه به آیفون ایمیل‌شان را در اختیار ما گذاشته اند و نه به خاطر علاقه به صنایع دستی.

نت‌برگ یک سایت تخفیف گروهی است که با وجود کاربران زیادی که دارد، اهمیت جذب لیدهای جدید را می‌داند و اخیراً اقدام به راه‌اندازی کمپینی در این زمینه کرده است.
کاربران از طریق بنرهای زیر متوجه پیشنهاد ویژه نت‌برگ می‌شوند. بعد از کلیک کردن روی بنر وارد صفحه‌ فرود اختصاصی می‌شوند و با وارد کردن ایمیل ۵۰۰۰ تومان کد تخفیف دریافت می‌کنند.

banner

landing

چرا لیدهای کمپین نت‌برگ با کیفیت هستند؟

نت‌برگ یک سایت تخفیف‌گروهی است، بنابرین مخاطب نت‌برگ، فردی است که به دریافت تخفیف علاقه‌مند است. با توجه به این موضوع “دریافت تخفیف ۵۰۰۰ تومانی” به عنوان انگیزه‌ دریافت ایمیل برای این کمپین مناسب است چون شخصی که جذب این پیشنهاد می‌شود مخاطب سایت نت‌برگ است.
از طرفی نت‌برگ در صفحه‌ فرود توضیح داده که در صورت وارد کردن ایمیل خبرنامه‌ شهر انتخاب شده و تخفیف‌های ویژه نیز برای شما ارسال خواهد شد. بنابرین کاربر از همان ابتدا می‌داند در آینده چه ایمیل‌هایی را دریافت خواهد کرد.
صفحه فرود این کمپین ساده است و یک هدف مشخص دارد. اطلاعات موردنیاز در فرم هم به حداقل‌ها کاهش یافته است. نت‌برگ این موضوع را به خوبی می‌داند که کاهش اطلاعات درخواستی فرم ثبت نام، موجب افزایش نرخ تبدیل این صفحه خواهد شد.

پس از شروع این کمپین، عضویت در سایت نت‌برگ ۲۱٫۹۲% رشد داشته است.

جذب ایمیل یک حلقه از زنجیره‌ بازاریابی درونگراست و طراحی برنامه‌ ایمیل مارکتینگ متناسب با روش جمع‌آوری ایمیل‌ها در ادامه این پروسه، می‌تواند منجر به موفقیت قابل توجه و نرخ بازگشت سرمایه مناسبی برای کسب‌وکارها شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ