Take a fresh look at your lifestyle.

مشتریان وفادار تغییر کننده

0

آیا می‌دانستید یک مشتری وفادار تغییر‌کننده ترکیب و مخلوطی از مشتریان وفادار متعهد و مشتریان نیمه وفادار است؟ یک مشتری وفادار تغییر‌کننده عموما در یک مدت‌زمان خاص اقدام به خرید محصول خاص می‌کند اما پس از مدتی این وفاداری وی به سمت یک برند دیگر تغییر می‌کند و سپس وفادار به آن برند باقی می‌ماند.

مثال مناسبی از این ‌دست مشتریان در صنعت بستنی پیدا می‌شود. برخی مشتریان یک برند بستنی را برای مدتی ترجیح می‌دهند و نسبت به طعم و مزه آن وفادار هستند. با این‌وجود، زمانی که به طعم و مزه آن عادت می‌کنند اقدام به امتحان کردن طعم بستنی یک برند دیگر می‌کنند.

البته تفاوت در اینجا این است که پس ‌از این به طعم و مزه آن برند وفادار باقی می‌مانند و آن را نسبت به دیگری ترجیح می‌دهند و در این حالت جالب اینکه نسبت به هر دو برند و طعم هم وفادار باقی می‌ماند و خرید کردن از یک برند به معنای نخریدن از یک برند دیگر نیست.

در این ‌بین باید توجه داشت که مرز باریکی بین این دو دسته اخیر از مشتریان وفادار وجود دارد. به عبارتی با وجود اینکه وفاداری کمتری نسبت به برند در مشتریان وفادار تغییریافته نسبت به مشتریان نیمه وفادار وجود دارد اما در هر زمان احتمال انتخاب یکی از این برندها از بین ۱۰ برند مختلف دیگر بستنی وجود دارد و این تغییر وفاداری از یک برند به برند دیگر همیشه در جریان است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ