Take a fresh look at your lifestyle.

جبران در کمین حادثه

0

یکی از نام‌های تجاری که در سال گذشته دستخوش تغییر شده، بیمه دی بوده است. بیمه دی فعالیت خود را در صنعت بیمه کشور از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است. این بیمه با شعار «با شما، برای جبران» و تبلیغاتی که در رسانه‌های محیطی OOH و تلویزیونی داشت توانسته است کانسپت جدیدی را در رویکرد و نگاه برند خود و همچنین عملکرد بیمه در کشور به نمایش بگذارد.

عموما نقش بیمه‌ها بعد از ایجاد خسارت نمایان می‌شود، از این‌رو انتخاب کلمه جبران در شعار بیمه دی را می‌توان انتخابی سنجیده در ماهیت بیمه و جبران خسارت دانست. در همین راستا در تبلیغات بیمه دی شاهد بیلبوردهای خلاقانه از سمت این برند هستیم که این بار بر ماهیت بیمه و تصویری که معمولا بعد از شنیدن نام آن در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود تمرکز شده است.

سوژه اصلی در طرح‌های تبلیغاتی بیلبوردهای بیمه دی، به تصویر کشیدن خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی و زلزله است، مواردی که بیمه قرار است آنها را جبران کند. طراحی و اکران بیلبوردها به شکلی خلاقانه پیاده‌سازی شده است، به نحوی که این حس را در مخاطب ایجاد می‌کند که گویا خود رسانه تبلیغاتی دچار حادثه شده است.

در تبلیغات این کمپین از شعار  «جبران در کمین حادثه» استفاده شده است تا بر وجه واقع‌گرایانه بیمه تمرکز و از تکنیک آشنایی‌زدایی استفاده شود. طبق اعلام پیمانکار؛ مخاطبان معمولا با جمله حادثه در کمین است، آشنا هستند و بارها آن را شنیده‌اند. حال برای طراحی شعار سعی شده از این قرابت معنایی استفاده شود و در طراحی تلاش بر این شد که شعار و تصویر آگهی همدیگر را تکمیل کنند و مخاطبان هر دو فاکتور را باهم در نظر بگیرند.

کمپین «جبران در کمین حادثه» شروع خوبی برای خارج کردن تبلیغات صنعت بیمه کشور از وعده‌های رویاپردازانه است و در صورتی که مسیر انتخاب شده با وفای به عهد بیمه دی و همچنین شرایط جبران خسارت واضح و روشن همراه شود، شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه خواهیم بود.

خبرنگار مجله اینترنتی آیمارکتور

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ