Take a fresh look at your lifestyle.

با من پرواز را تجربه کن

0

افرادی که تجربه پرواز‌های بین‌المللی را داشته‌اند به خوبی با مجلات موجود در صندلی‌های مسافران آشنا هستند. این مجلات در تمام هواپیما‌ها و پرواز‌ها یافت می‌شود و مسافران می‌توانند در حین پرواز آن را مطالعه کنند.

این امر در حالی است که اکثر مسافران نسبت به این‌گونه مجلات بی‌توجه بوده و آن را صرفا تبلیغاتی می‌دانند اما واقعیت آن است که این مجلات جدا از صفحات تبلیغاتی حاوی مطالبی مفید جهت گذراندن سفری خاطره‌انگیز هستند، به همین جهت حداقل یک نگاه به آنها خالی از لطف نخواهد بود.

البته مسئولان خطوط هوایی وظیفه دارند مسافران را قبل از هر پرواز نسبت به استفاده از مجلات خود توجیه کنند تا افراد به خواندن آنها ترغیب شوند، به بیانی دیگر آنان باید مسافران خود را زیر ذره‌بین مدیران روابط عمومی قرار دهند.

ایده

مجلات پرواز مانند هر مجله‌ای نیاز به تغییر مطالب‌شان در دوره‌های مختلف دارند و هر مجله باید متناسب با مبدا و مقصد پرواز باشد.

امروزه در هواپیماهای لوکس و درجه یک امکان تماس مستقیم با نویسندگان یا مدیران این‌گونه مجلات جهت راحتی بیشتر مسافران وجود دارد.

این مقالات همواره حاوی تعداد زیادی تبلیغات نیز هستند که باید چیدمان آنها به شکلی باشد که به مطالب اصلی خدشه‌ای وارد نکند و مسافران را آزار ندهد که این امر بیشتر به توانایی ویراستارآن مجله مربوط می‌شود در واقع وظیفه وی این است که مطالب را به شیوه‌ای تغییر دهد تا بیشتر مورد پسند خوانندگان قرار گیرد.

این‌گونه مجلات اگر حاوی تجربیات مستقیم مسافران پیشین و عکس‌های متنوع و با کیفیت از مقصد مدنظر باشد رضایت بیشتری را به همراه خواهد داشت و سطح مجله به مراتب بالاتر خواهد رفت.

البته این شیوه (استفاده از مجلات تخصصی) تنها برای خطوط هوایی و فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه بنگاه‌های املاک (با تهیه فهرستی از خانه‌های مسکونی و تجاری)، رستوران‌ها (با تهیه لیستی از غذاهای موجود در رستوران به همراه شیوه طبخ برخی از آنها) یا حتی بوتیک‌ها (با تهیه کاتالوگی از مدل‌های مختلف پوشاک) نیز در این زمینه به خوبی فعالیت می‌کنند. البته این موارد تنها مثال‌هایی برای درک بهتر مطلب است.

در واقع امروزه بیشتر کسب‌و‌کارها سعی در انتشار این‌گونه مجلات دارند. در آخر یادآوری این نکته لازم است که امکانات بی‌پایان و نامحدود هستند تنها کافی است توانایی استفاده از آنان را داشته باشیم.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– همانند هر مجله‌ای در ابتدا باید محدوده اهداف خود را به خوبی مشخص کنید.

– به یاد داشته باشید اکثر مسافران برای تعطیلات به سفر نمی‌پردازند و بیشتر مسافرت‌ها در طول سال مسافرت‌های کاری است در همین راستا باید در نوشتن مطالب خود نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

– تنها با آگاهی و منابع موثق اقدام به انتشار مطالب خود کنید.

-به یاد داشته باشید که همواره باید از زبان انگلیسی در کنار زبان محلی خود استفاده کنید، زیرا انگلیسی زبان جهانی است. همچنین از به کار بردن کلمات سخت و اصطلاحات عامیانه بپرهیزید.

ارسال یک پاسخ