Take a fresh look at your lifestyle.

غذا دادن به گربه ها را ممنوع !؟

0


غذا دادن به گربه ها را ممنوع !؟

امروزه بسیاری از روشهای زندگی انسان منجر به آزار و یا نابودی حیوانات بی‌ پناه شده است، حیوانات از اجزای بسیار با اهمیت محیط زیست می‌باشند که در خلقت هر کدام حکمت هایی نهفته است. کسی که قلب مهربانی دارد به آزار حیوانات رضایت نمی دهد . حیوانات اگرچه از شرافت انسانی برخوردار نیستند اما موجودات زنده اند درد حس می کنند و نسبت به هم عاطفه دارند.

با این وجود شرکت خودرو سازی ایران خودرو بنری را با عنوان « نه ! سلامتی شما مهمتر از گرسنگی گربه هاست » در محوطه کارخانه خودرو سازی خود، نصب و اجرا نموده است.

هدف از اجرای اینگونه تبلیغات ایران خودرو، به نوعی به دلیل جمع شدن گربه ها در هنگام غذا دادن توسط کارگران آن مجموعه می باشد، و از این بابت رسیدگی به آنها از نظر بهداشتی امکان پذیر نیست وبهتر اینست که از تجمع گربه ها در این مکان خودداری شود و سلامت انسان مورد توجه قرار گیرد.

حال نصب این بنر با اعتراض شدید حمایت از دوست داران حیوانات مواجه شده و بی تدبیری نصب این بنر و خطر گرسنگی حیوانات که مخلوقی از پروردگار است نادیده گرفته شده است و از طرفی همزیستی گربه ها در نزدیکی انسان ها (و دیگر موجوداتی که با انسان زندگی می‌کنند) از نتیجه هزاران سال تکامل تدریجی این حیوان است.

اگر چه علاقمندی انسان ها به حیوانات همچون سگ و گربه نباید همانند مد و ژست پیش برود اما نشان دادن فرهنگ غلط و رفتار نابردبارانه در مقابل حیوانات چندان امیدوار کننده نیست. پسمانده غذاها در رستوران ها و اداره ها می تواند خوراک مناسبی برای حیوانات باشد و به زبان عامیانه تری کفران نعمت هم نمی شود.

و اینکه سلامتی شما از غدا دادن به حیوان ها مهم تر است توجیه مناسبی ندارد و در دین مبین اسلام به غذا دادن به حیوانات سفارش شده و برای آن اجر و پاداشی بزرگ در نظر گرفته شده است.

طبق تعلیمات اسلام انسان ها نمایندگان و خلیفه خداوند بر روی زمینند، و دقیقاً به همین دلیل وظیفه دارند تا مراقب تمامی دیگر مخلوقات خداوند اعم از نباتات و حیوانات باشند.

حضرت رسول اکرم نمونه‌ های بسیاری ارائه دادند تا اهمیت و عمق این مسئله را نشان دهند.ازجمله این نمونه‌ها حدیثی از ایشان است که قید می کند اگرگربه ای از گرسنگی در خانه کسی بمیرد آن شخص به جهنم خواهد رفت.

انجمن حمایت از دوستداران محیط زیست با راه اندازی کانال تلگرامی ضمن آموزش نگهداری و تربیت حیوان ها، درخواست واگذاری حیوانات را به دوستدارانشان می دهد و پل ارتباطی موثری را برای نگهداری و سرپرستی آنها فراهم نموده است که در این بین تصاویر بسیاری از هنرمندان ایرانی که با مهربانی به حمایت از گونه های مختلف این حیوانات پرداخته اند نشان داده شده است. فرهنگ حمایت از حیوانات موضوعی است که در کشورهای دیگر به خوبی به آن پرداخته شده و همواره سعی در ترغیب مردم برای حمایت از حیوانات را به شیوه های گوناگونی انجام می دهند و به امید روزی که در ایران به جای اشاعه فرهنگ غلط، حمایت از حیوانات مورد توجه قرار گیرد.

برخی از تصاویر انسان دوستدانه حمایت از حیوانات

16641_4

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در حال غذا دادن به یک گونه نادر لاکپشت

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در حال غذا دادن به یک گونه نادر لاکپشت

download (5)

thum-b9443b4eed522e82541-.336_156473

جدیدترین-عکس-های-بازیگران-ایرانی-با-حیواناتشان-2

دستگاهی در ترکیه که در ازای دریافت بطری‌ها برای بازیافت، به سگ‌های بی‌خانمان غذا می‌دهد.

دستگاهی در ترکیه که در ازای دریافت بطری‌ها برای بازیافت، به سگ‌های بی‌خانمان غذا می‌دهد.

 

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ