Take a fresh look at your lifestyle.

از خیریه‌ های کودکان تا تبلیغ غذاهای ناسالم

0

کودکان یکی از اصلی‌ترین مخاطبان آگهی‌های تلویزیونی هستند که روزانه زمان زیادی را به‌صورت خودآگاه و ناخودآگاه به تماشای آگهی‌های تلویزیونی اختصاص می‌دهند. به همین دلیل است که برندها و نهادهای دولتی و خصوصی به منظور تولید آگهی برای این دسته از مخاطبان‌شان سرمایه‌های قابل‌توجهی را اختصاص می‌دهند.

آگهی‌های تولید شده با هدف جلب نظر کودکان یا آگهی‌هایی درباره کودکان که در واقع والدین آنها را هدف قرار می‌دهند، معمولا اگر از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند، توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت ویروسی دست به دست می‌شوند و نتایج دلخواه سفارش‌دهنده آگهی را رقم می‌زنند. در ادامه به دو نمونه از بهترین آگهی‌ها با موضوع کودکان اشاره کرده‌ایم که در روزهای اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

کودکان را نجات دهید

آگهی تلویزیونی جدید «کودکان را نجات دهید» فیلمی تبلیغاتی از دید کارمندان و مددکاران است که نمایی از فضاهای مختلفی را نشان می‌دهد که در زمینه امور خیریه فعالیت دارند و کودکانی را در اردن، مکزیک، بنگلادش، کنیا و مرکز درمان ابولا در سیرالئون نشان می‌دهد.

این فیلم منتشر شده توسط یک موسسه خیریه مشهور استرالیایی به‌صورت چشمگیری نشان می‌دهد که چگونه گروه‌های مختلفی از کودکان در میان کسانی هستند که در معرض بیشترین خطر بیماری هستند و از دید همه مخفی مانده‌اند. این فیلم به منظور ترویج امور خیریه و کمک به کودکان ساخته شده و بازخوردهای فراوانی را به دنبال داشته است.

وقتی معلم‌ها سفیر مک دونالد می‌شوند

یک نمونه دیگر از کمپین‌هایی که با هدف کودکان به راه افتاده است کمپین مک دونالد تحت عنوان «شب‌های معلم مک دونالد» Mc Teacher›s Nights است که به بخشی از استراتژی مک دونالد در مدارس اشاره دارد. در این کمپین معلمان به‌عنوان سفیران مک دونالد معرفی شده‌اند تا فست‌فودهایی با ارزش غذایی کم را به دانش‌آموزان و خانواده‌های‌شان بفروشند.

در این رویداد، مک دونالد معلمان و مدیران مدارس را دعوت به «کار» در پشت پیشخوان‌های خود کرده است تا لباس‌هایی مزین به برند مک دونالد بپوشند و سیب زمینی سرخ شده، انواع ساندویچ و همبرگر و نوشیدنی‌های شیرین را به دانش‌آموزان و خانواده‌های‌شان بفروشند. در این معامله پولی رد و بدل نمی‌شود بلکه مک دونالد تنها درصد کمی(۲۰-۱۵ درصد ) از عایدی خود را در میان مدارس تقسیم می‌کند که این مبلغ به ازای هر دانش آموز به طور متوسط حدود ۱٫۱۸ دلار است.

در این برنامه، برند و غذاهای فست فود مک دونالد به میان کودکان می‌رود و آنان به خوردن غذاهایی با ارزش غذایی کم تشویق می‌شوند و والدین، معلمان و مدیران که همواره سعی دارند عادات غذایی سالم را ترویج کنند و از این نظر مورد اعتماد دانش‌آموزان هستند این بار عملا غذاهای ناسالم را تبلیغ می‌کنند که خلاف رویه همیشگی‌شان بوده و با این کار در واقع اعتماد موجود را خدشه‌دار می‌کنند.

از این رو کمپینی متشکل از ۱۵ هزار معلم، والدین، پرستار بچه و اعضای انجمن‌های هوادار کودکان در مخالفت با این کمپین به راه افتاده است و انجمن ملی تحصیلات و بیش از ۵۰ انجمن محلی و کشوری معلمان در سراسر آمریکا به این کمپین پیوسته‌اند تا این طرح را خاتمه دهند.

ارسال یک پاسخ