Take a fresh look at your lifestyle.

طراحی کاراکتر

0

پرسش: مدیر سازمانی هستم که در سال ۱۳۹۵ بودجه مناسبی را در خصوص تبلیغات تخصیص داده‌ایم. برخی از افرادی که به سازمان مشاوره می‌دهند، بر این باورند که باید برای سازمان کاراکتری طراحی و از آن در تبلیغات استفاده شود و این موضوع باعث می‌شود ارتباط مناسبی با مصرف‌کنندگان نهایی برقرار شود. از نظر شما برای طراحی کاراکتری مناسب باید چه اقداماتی صورت گیرد و چگونه می‌توان با حداقل هزینه کاراکتری را برای سازمان طراحی کرد؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی طراحی کاراکتری برای برند به منظور ایجاد ارتباط مناسب با مصرف‌کننده نهایی بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود، اما طراحی کاراکتری مناسب مستلزم داشتن استراتژی درست و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن است و باید برای این موضوع سرمایه‌گذاری جدی انجام شود. به‌صورت کلی مخاطبان ایرانی با کاراکترها می‌توانند حس همزادپنداری خوبی پیدا کنند.

برای طراحی کاراکتر باید از طراحان کاراکتر استفاده شود و این طراحان با توجه به هویت برند شما، کاراکتری را برای آن طراحی کنند اما با توجه به اینکه سازمان شما در شرایط مالی نیست که هزینه‌های زیادی را در این راستا انجام دهد، پیشنهاد می‌شود از کاراکترهای معروفی که مخاطبان ایرانی با آن ارتباط مناسبی برقرار کرده‌اند، اقتباس شود و کاراکتری برای سازمان طراحی کنید.

البته این موضوع ممکن است در آینده برای سازمان شما مشکلاتی را به همراه داشته باشد و در صورت ویروسی و مشهور شدن کاراکتر، بهتر است کاراکتری مختص برند طراحی شود. در این میان در آینده سازمان شما می‌تواند از این کاراکتر بهره‌برداری‌های مناسبی را کرده و حتی استفاده‌های تبلیغاتی متفاوتی را انجام دهد؛ به‌عنوان نمونه می‌توانید کاراکتر خود را در ویترین‌های فروشگاهی قرار دهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ