Take a fresh look at your lifestyle.

رویکرد سلامت در تبلیغات شهری باید پیگیری شود

0


رویکرد سلامت در تبلیغات شهری باید پیگیری شود

یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ، به موضوع بیماری زا بودن تبلیغات شهری و لزوم بهره برداری از موزه بین‌المللی در شهر تاریخی اصفهان پرداخت .
به گزارش مجله خبری محیطی ، غلامحسین صادقیان ، رئیس کمیسیون بهداشت ، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه ، اعلام کرد : متاسفانه با تغییر سبک زندگی مردم ، سلامت افراد جامعه به طور جدی در معرض خطر است و اصلاح سبک زندگی مردم در جامعه لازمه جلوگیری از افزایش بیماری ها است .
وی با بیان اینکه بدون تردید لازمه داشتن جامعه پایدار و پویا داشتن شهروندان سالم و با نشاط است ، گفت : امروزه سلامت به معنای نبودن بیماری نیست بلکه داشتن رفاه کامل در معیار بعد جسمی و روانی و معنوی است .
رئیس کمیسیون بهداشت ، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب شهرداری در این زمینه ، به دو اقدام اخیر شهرداری که در اردیبهشت ماه صورت گرفته اشاره کرد و گفت : اقدام سازمان ورزش شهرداری در راستای برگزاری المپیاد ورزشی محلات با شعار رفاقت و نشاط ، که در بیش از ۱۹۰ محله در ۳۲ رشته ورزشی صورت گرفت ، می تواند منجر به یک شور و نشاط اجتماعی همراه با تحرک به صورت گسترده در شهر شود .
صادقیان ادامه داد : اقدامات خوب ستاد فرهنگ سلامت در هفته سلامت در راستای تبیین معضل دیابت برای مردم و اطلاع رسانی در راستای اقدامات موثر در کنترل دیابت است .
وی با تاکید بر اینکه پویش ترافیکی شهر با شعار هوای پاک نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این حوزه است ، عنوان کرد : یکی از مهمترین رویکردهای این پویش مردمی توصیه به حمل و نقل غیرموتوری و توصیه به پیاده روی است .
رئیس کمیسیون بهداشت ، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ، اظهار کرد : متاسفانه در کنار این اقدامات خوب شاهد اقداماتی هستیم که با این رویکرد همخوانی ندارد ، به عنوان مثال تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت به طور وسیع در تبلیغات محیطی سطح شهر با وجود منع قانونی و تذکرات در این زمینه به چشم می خورد که باید توجه داشته باشیم  اتخاذ یک رویکرد جدید ، الزامات متعددی دارد .
صادقیان در پایان تاکید کرد : یک سری الزامات سلبی و یک سری اقدامات نباید صورت پذیرد و با توجه به این موضوع از شهردار درخواست می شود که رویکرد سلامت با تمام الزامات باید پیگیری شود .

ارسال یک پاسخ