Take a fresh look at your lifestyle.

ضرورت توانمندسازی روابط عمومی ها

0


عضو انجمن روابط عمومی های کشور از تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران با هدف بهبود سطح دانش و ترسیم نظام مهندسی و حرفه ای در روابط عمومی دستگاه های اجرایی کشور خبر داد.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی ، حمید صبری روز شنبه در همایش مدیران روابط عمومی های دستگاه ها ونهادهای اجرایی شهرستان آمل در دانشگاه شمال گفت: نخستین جلد دایره المعارف روابط عمومی مشتمل بر ۱۴۰۰ صفحه است که مطالب ۱۰۰ نفر از اساتید روابط عمومی از سراسر جهان در آن وجود دارد و دارای ۴۵۰ مدخل است که به روابط عمومی ایران اختصاص یافته است .
وی افزود: جلد دوم این کتاب ۶۰۰صفحه دارد و با نگاهی عمیق تر سازوکارهای امروزی را برای توانمند سازی روابط عمومی معطوف کرده است .
عضو انجمن روابط عمومی های ایران، با بیان اینکه هزاره سوم معروف به هزاره دانایی است، گفت: در زمان کنونی مدیریت افکار، مدیریت انسانها، مدیریت سیاست، علم ودرهمه زمینه های علم روابط عمومی مورد پذیرش وتوجه است .
صبری ادامه داد: باید از راه روابط عمومی وآگاهی بخشی به افراد آنان را افرادی دانا و توانمند کنیم .
**
توانمندسازی روابط عمومی ها
مولف دایره المعارف روابط عمومی ایران، با بیان اینکه، تحقق روابط عمومی سرآمد نیازمند توانمندسازی است و باید آموزش در آن تقویت ودراصل باشد، گفت: باید بتوانیم در توانمندسازی قابلیت افراد را بالا ببریم که باید ارزش ها را شناخته و سهم هر ارزش را در آن مقوله شناسایی کنیم .
صبری با اشاره به اینکه طراحی استاندارد حرفه ای در روابط عمومی ها با هدف کارآمدن کردن و سرآمد آن به معنای اهم و اخص باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: حرفه ای گری در روابط عمومی ها صورت نخواهد گرفت، مگر آنکه به مقوله استاندارد سازی دراین بخش توجه ویژه شود .
عضو انجمن روابط عمومی های ایران گفت: توانمندسازی امروزه یک فرآیند است که از طریق آن می توان قدرت وگسترش نفوذ را بالا برد .
صبری، با بیان اینکه حرفه ای گرایی در گرو بصیرت حرفه ای است، اضافه کرد: باید در همه عرصه ها بصیرت خود را تقویت کنیم چرا که خودسازی، تهذیب و اصلاح نفس زمینه سعادت انسان را فراهم می کند .
وی همچنین برنظام مهندسی روابط عمومی، رویکرد علمی حرفه ای آموزشی و تمرکز برتحقیقات ومطالعات تخصصی برای رسیدن به روابط عمومی حرفه ای را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: تنها راه تحقق این برنامه ها برگزاری دوره های آموزشی عمومی وتخصصی برای روابط عمومی ها است .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ