Take a fresh look at your lifestyle.

پزشک تازه کار

0

پرسش: دندانپزشکی هستم که حدود دو سال است درسم تمام شده و طرح پزشکی خود را نیز مدتی است به پایان رسانده‌ام و درصدد راه‌اندازی مطبی برای خود هستم اما برخی از همکاران اظهار می‌کنند که در ابتدای کار، بیماران کمی به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کنند و درآمد پاسخگوی هزینه‌ها نیست. از نظر شما در راستای بازاریابی و تبلیغات چه اقداماتی را باید انجام داد و چگونه می‌توان بیماران بیشتری را جذب کرد؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی هر پزشکی باید برنامه‌ریزی‌‌های مناسبی را در حوزه بازاریابی و تبلیغات انجام دهد. با توجه به اینکه شما در ابتدای فعالیت خود هستید، می‌توانید به داروخانه‌های اطراف مراجعه کرده و تبلیغاتی را در این محل‌ها انجام دهید. به‌عنوان نمونه تراکت‌هایی را طراحی کنید که خلاقانه و حاوی پیام‌های تبلیغاتی مناسبی برای مخاطبان باشد و این تراکت‌ها را در داروخانه‌ها و محل‌های پر رفت‌و‌آمد بیمارستانی پخش کنید.

از اقداماتی که می‌توانید انجام دهید این موضوع است که با تعدادی دیگر از دندانپزشکان تعامل کنید و فعالیت‌های ترویجی را به‌صورت گروهی پیش ببرید؛ به‌عنوان نمونه ۱۰ دندانپزشک در کنار یکدیگر تراکت‌های تبلیغاتی را طراحی کنند که از طریق این تراکت‌ها بیماران در نقاط مختلف آن منطقه از شهر بتوانند به هر یک از این دندانپزشکان مراجعه و خود را درمان کنند و این درمان با هزینه‌ کمتری انجام شود؛ به عبارت دیگر تخفیف‌هایی را برای آنها در نظر بگیرد. این تعامل با پزشکان دیگر باعث می‌شود از نگاه بیماران اعتماد بیشتری به پزشکان صورت پذیرد.

حضور در شبکه‌های اجتماعی بسیار می‌تواند در راستای معرفی دندانپزشکان مثمر ثمر واقع شود؛ به‌عنوان نمونه صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرامی را راه‌اندازی و در حوزه دندانپزشکی محتواهای آموزشی را تولید کنید و در آن قرار دهید.

از این طریق می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. البته این موضوع مستلزم این است که شما در ابتدا وب سایت مناسبی را برای خود طراحی کرده باشید که در صورت لزوم مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را به وب سایت خود سوق دهید.

از طرفی می‌توانید تبلیغاتی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و فضای دیجیتال داشته باشید که بازدید از وب‌سایت افزایش پیدا کند که این موضوع در راستای تعامل با بیماران می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ