Take a fresh look at your lifestyle.

مسئولیت‌ ها در سیستم اطلاعات بازاریابی

0

آیا می‌دانستید افرادی که سیستم اطلاعاتی بازاریابی را تشکیل می‌دهند، به سه دسته تقسیم می‌شوند؟ بخشی از این افراد کل کارکنان یک سازمان هستند و یکی از وظایف مدیران این است که فرهنگ مسئولیت بازاریابی عمومی را در کل کارکنان یک سازمان نهادینه کند، به‌گونه‌ای که اگر هر کدام از کارکنان یک سازمان، وقتی خبری را شنیدند که برای سازمان‌شان مفید بود، حتی اگر در مسافرت و در مهمانی بودند، به شرکت اطلاع‌رسانی کنند. دومین دسته از افراد تیم رصد بازار هستند.

تیم رصد بازار می‌تواند از دو نفر در سازمان تشکیل شود و در سازمان‌های بزرگ به ده‌ها نفر برسد.مسئولیت تیم رصد بازار، بازارگردی است. این افراد کار فروش انجام نمی‌دهند، بلکه در بازار و میان مشتریان حضور پیدا می‌کنند و استقبال بازار از محصولات شرکت‌شان را بررسی می‌کنند، پذیرش محصولات رقبا را هم بررسی کرده و با مشتریان صحبت می‌کنند و این اطلاعات را دسته‌بندی کرده و به‌صورت روزانه به شرکت‌شان منتقل می‌کنند. دسته سوم افراد، تیم‌های تحقیقات بازاریابی هستند.

تحقیقات بازاریابی فعالیتی پروژه‌محور است. طبیعی است که تخصص تیم تحقیقات بازاریابی در حوزه جمع آوری و پردازش اطلاعات از گروه‌های قبلی بسیار بیشتر است و کارگروه تحقیقات بازاریابی فوق‌العاده پیچیده، علمی، تخصصی و کاری تیمی است. 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ