Take a fresh look at your lifestyle.

۵ قانون که پولدارها هیچ‌ وقت از انجامش شانه خالی نمی‌کنند

0

توماس سی‌کورلی در کتاب تازه‌اش به‌نام «عادت‌های‌تان را تغییر دهید، زندگی‌تان را تغییر دهید» می‌نویسد: «باید بدانید که چگونه رفتار کنید و برخی کارها را چگونه وقتی در میان مردم هستید، انجام دهید. میلیونرهای خودساخته در انجام برخی قوانین و مقررات مشخص ماهر شده‌اند؛ قوانینی که به آنها در زمینه‌های اجتماعی کمک می‌کند.»

کورلی که پنج سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه درباره عادت‌های روزمره ۱۷۷میلیونر خودساخته کرده، برخی عادت‌های این افراد که به قانون تبدیل شده را شرح می‌دهد.

آیا تبدیل کردن عادت‌ها به قانون تضمین‌کننده ثروتمند شدن است؟ البته که نه، اما قطعا ضربه‌ای هم به این روند نمی‌زند.

۱- آنها کارت تشکر می‌فرستند

کورلی در کتابش می‌نویسد: «تشکر کردن بازتاب‌دهنده شخصیت شماست. تشکر خود را فیس‌بوکی، توییتری یا اینستاگرامی بیان نکنید. یک کارت پستال بفرستید و پیام تشکرتان را روی آن بنویسید.

۲- آنها جزییات کوچک را به خاطر می‌سپارند

پولدارها تولد، سرگرمی‌ها، علاقه‌ها، مدرسه، شهر دوران کودکی و نام همسر و فرزندان دیگران را به‌خوبی به یاد می‌سپارند.

کورلی تاکید می‌کند که این جزییات بسیار مهم هستند. این دانسته‌ها به‌ شما کمک می‌کند با افراد دیگری که ذهن موفقی دارند، ارتباط برقرار کنید. این سنگ بنای کار افراد ثروتمند است. او می‌نویسد: «تا آنجا که می‌توانید اطلاعاتی درباره افرادی که با آنها در ارتباط هستید را به‌دست آورید. هرچه بیشتر درباره این افراد بدانید، زمینه قوی‌تری برای ایجاد ارتباط موثر با آنها دارید.

۳- آنها آداب غذا خوردن را رعایت می‌کنند

کورلی در بخش دیگری از کتاب چنین می‌نویسد: «چه اعتقاد داشته باشید، چه نه، بسیاری از مردم آداب درست غذا خوردن را نمی‌دانند. اما در دنیای آدم‌هایی که دستاوردهای بزرگ دارند، باید بدانید در جمع چگونه غذا بخورید.»

این یعنی دستمال سفره را به محض نشستن روی پای‌تان بگذارید، تا غذای همه روی میز گذاشته نشده شروع به خوردن نکنید، تندتر یا آرام‌تر از دیگران غذا نخورید، قوز نکنید و اگر هر یک از این کارها را انجام دادید از دیگران بابتش عذرخواهی کنید.

۴- آنها می‌دانند چگونه لباس بپوشند

«لباس پوشیدن برای موفقیت» چیزی فراتر از یک شعار جذاب است. هر جایی لباس مخصوص به خود را دارد. محل کار، مصاحبه شغلی، عروسی و شام رسمی یا غیررسمی هر یک لباس خاص خود را می‌خواهد. پولدارها کاملا بر این موضوع مسلط هستند.

مطالعات نشان داده که پوشیدن لباس‌های مناسب برای محل کار می‌تواند بر حسی که دیگران نسبت به شما پیدا می‌کنند، میزان اعتماد به نفس‌تان و حتی تاحدی چگونگی تفکر انتزاعی‌تان تاثیر بگذارد.

در یک مطالعه، کسانی که فقیرانه لباس پوشیده بودند (شلوار راحتی و صندل‌های پلاستیکی) به‌طور متوسط سود ۶۸۰ هزار دلاری داشتند، حال آنکه متوسط سود گروهی که لباس‌های رسمی پوشیده بودند، ۲/۱میلیون دلار بود.

۵- آنها کامل و درست خود را معرفی می‌کنند

کورلی توضیح می‌دهد که بسیاری از ما درباره توانایی خود برای درست دست دادن با دیگران شک داریم. ثروتمندان نه‌تنها می‌دانند چگونه دست بدهند، بلکه بر سایر آداب و قوانین اجتماعی هم مسلط هستند. آنها خیلی خوب می‌دانند خود را چگونه معرفی کنند؛ لبخند می‌زنند، ارتباط چشمی برقرار می‌کنند و سوالات زیادی درباره آن شخص می‌پرسند.

او می‌نویسد: «در زندگی همه ما مجبور می‌شویم در موقعیت‌ آشنایی با افراد جدید قرار بگیریم. این یک فرصت با ارزش است که با استفاده از آن بتوانیم روابط‌مان را توسعه دهیم. هر یک از این افراد می‌توانند همسر آینده، ‌بهترین دوست، همکار بعدی، سرمایه‌گذار بزرگ یا شریک تجاری آینده ما باشند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ