Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی برای پانسیون

0

پرسش: مدیر پانسیون دخترانه‌ای در منطقه۶ تهران هستم که حدود سه سال است فعالیت‌های خود را آغاز کرده، اما در سال گذشته نتوانستیم تمامی تخت‌های این پانسیون را اجاره دهیم. به نظر شما در راستای بازاریابی و تبلیغات این پانسیون چه اقداماتی باید انجام داد؟

پاسخ کارشناس: معمولا پانسیون‌ها باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در راستای جذب مخاطبان و اقداماتی را در زمان‌های خاصی در راستای تبلیغات و بازاریابی انجام دهند. به‌عنوان نمونه پانسیون‌ها باید وب‌سایت مناسبی را برای خود طراحی کرده و با استفاده از تصاویر جذاب و توضیحاتی در مورد پانسیون، مخاطبان را برای حضور در پانسیون جذب کنند.

از طرفی باید تراکت‌هایی را طراحی کرده و در زمان‌ ثبت‌نام دانشجویان تازه‌وارد، جلوی دانشگاه‌های منطقه۶ تهران و مناطق دیگر پخش کنید، حتی والدین این دانشجویان را دعوت به بازدید از پانسیون کنید. در این میان می‌توانید آگهی‌های تبلیغاتی را در روزنامه‌های کثیرالانتشار یا سایت‌های تبلیغاتی منتشر و با استفاده از طراحی پیام‌های جذاب آنها را ترغیب به حضور در پانسیون خود کنید.

با توجه به اینکه گروه هدف اصلی پانسیون‌ها را دانشجویان تشکیل می‌دهند، در زمان‌هایی که دانشگاه‌ها تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند، بیشتر تخت‌های این پانسیون‌ها خالی است و پانسیون‌ها باید برای پر کردن تخت‌های خالی خود برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام دهند و در تلاش باشند مخاطبانی دیگر را جایگزین دانشجویان کنند؛ به‌عنوان نمونه افراد شاغلی که در تهران مشغول به کار هستند و نیاز به پانسیون دارند را جذب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که برای والدین دانشجویان تازه‌وارد حائز اهمیت است، امنیت و نظم این پانسیون‌ها است؛ شما باید هنگام بازدید والدین دانشجویان از پانسیون به آنها این اطمینان‌خاطر را بدهید که پانسیون شما دارای امنیت بالایی است و روی حضور و غیاب دانشجویان دقت بالایی نشان می‌دهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ