Take a fresh look at your lifestyle.

داستان موفقیت (Hewlett Packard (HP

0

شرکت Hewlett Packard) HP) یک شرکت ارائه‌دهنده فناوری اطلاعات چندملیتی آمریکایی است که خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به کسب و کار‌های کوچک، متوسط و بزرگ در صنایع مختلف ارائه می‌دهد. محصولات این شرکت نیز در حوزه ‌آی‌تی بسیار متنوع هستند.

شرکت HP توسط ویلیام بیل ردینگتون هولت و دیو پاکارد در سال ۱۹۳۹ میلادی تاسیس شد. HP فعالیت خود را از یک گاراژ ماشین در شهر «پالو آلتو» کالیفرنیا شروع کرد. این محل هم‌اکنون ستاد مرکزی شرکت به شمار می‌رود. نخستین محصول HP یک نوسان‌ساز صوتی بود. امروزه HP در زمینه توسعه و ساخت کامپیوتر‌های PC، سخت‌افزار شبکه، ذخیره‌سازی کامپیوتری و خدمات تحویل تخصص پیدا کرده است.

خط تولید محصولات HP شامل PCها، سرور‌ها، محصولات شبکه، ابزار‌های ذخیره‌سازی، نرم‌افزار‌ها، چاپگر‌ها و لوازم تصویربرداری می‌شود. در حال حاضر بیش از ۳میلیون و ۱۷هزار و ۵۰۰ کارمند در شعبه‌های این شرکت در سرتاسر جهان به کار مشغول هستند.

اشاره به مراحل مهم رشد و پیشرفت شرکت از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۳۹ میلادی خالی از لطف نیست: HP  در سال ۱۹۵۷ میلادی در قالب یک شرکت سهامی عام درآمد. در سال ۱۹۶۱ میلادی نام HP در فهرست شرکت‌های حاضر در بورس نیویورک قرار گرفت. در سال ۱۹۶۲ نام HP با کسب جایگاه چهارصد و شصتم در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر مجله Fortune دیده شد. این شرکت در سال ۱۹۶۳ به بازار آسیا وارد شد. در سال ۱۹۶۴ میلادی، دیو پاکارد به‌عنوان مدیر عامل و رییس هیات‌مدیره و بیل هولت به‌عنوان مدیر HP انتخاب شدند.

HP نخستین شرکت در ایالات متحده آمریکا بود که سیاست ساعت کاری انعطاف‌پذیر را برای کارمندان اجرا کرد. این اقدام مبتکرانه افراد را تشویق به ایجاد تعادل میان کار و زندگی روزمره می‌کند. این سیاست در سال ۱۹۷۳ تثبیت شد. در سال ۱۹۷۴ میلادی HP  نخستین ماشین حساب جیبی قابل برنامه‌ریزی دنیا را ارائه داد. در سال۱۹۸۰ ،HP  نخستین PC خود به نام HP-85 ساخت.

در سال ۱۹۸۲، HP-75C به‌عنوان نخستین کامپیوتر دستی دنیا معرفی و در سال ۱۹۸۳ نیز نخستین PC با صفحه نمایش لمسی توسط این شرکت تولید شد. در سال ۱۹۹۳، دیو پاکارد از مقام خود به‌عنوان مدیر استعفا داد و «لو پلات» جای او را گرفت. در سال ۱۹۹۳، HP یک PC قابل پشتیبانی با عمر باتری طولانی موسوم به «Omni book 300» را به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۹۹۴میلادی HP از روشن‌ترین ال‌ای دی در جهان پرده برداشت. در سال ۱۹۹۴ میلادی، نخستین چاپگرفکس‌دستگاه کپی شخصی رسمی HP به همگان معرفی شد. سال ۲۰۰۱ شاهد ارائه خدمات HP در حوزه‌های مشاوره، حمایت از برون سپاری و توسعه راه حل‌ها بود. در سال ۲۰۰۲، پس از ادغام HP و شرکت سازنده کامپیوتر Compaq سمبل سهام این شرکت به HPQ تغییر یافت.

در سال ۲۰۱۰، HP  سهام یک شرکت عرضه‌کننده سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌های اطلاعاتی به نام «PAR3» را خرید. در سال ۲۰۱۱ نیز HP نخستین موس بی‌سیم را به بازار ارائه داد. در سال ۲۰۱۳ میلادی HP از محافظ داده‌های متحول شده ۸٫۱ خود رونمایی کرد.

کسب و کار تشکیلاتی( HP EB) بخش‌های خدمات فناوری HP، خدمات امنیت تشکیلات HP و ابزار‌های خارجی نظیر امنیت اطلاعات، امنیت شبکه و مطابقت را در بر می‌گیرد. بخش نرم‌افزار HP واحد نرم‌افزار تشکیلات شرکت است.

تحت نظارت استراتژی اداری و فناوری، آزمایشگاه‌های HP  بال تحقیقاتی این شرکت محسوب می‌شوند. HP همچنین خدمات مدیریت شده مشاوره را به مردم سرتاسر جهان ارائه می‌دهد. بخش خدمات مالی HP طیف گسترده‌ای از خدمات چرخه زندگی موفق با ارزش افزوده مالی را عرضه می‌کند.

جایگاه هشتادم HP  در فهرست ۲۰۰ شرکت سهامی عام جهانی مجله فوربس و جایگاه سی و یکم آن در میان ارزشمند‌ترین برند‌های جهان ستودنی است. امروزه HP یکی از نام‌های بزرگ در عرصه ارائه فناوری به حساب می‌آید. در ادامه با توجه به داستان موفقیت‌های آن در گذشته، این شرکت حتما راهی طولانی را پیش رو خواهد داشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ