Take a fresh look at your lifestyle.

عبور بینندگان از مراحل تولید غذای مک دونالد با ویدئوی ۳۶۰ درجه‌ای

0

مک دونالد انگلستان با استفاده از فناوری واقعیت مجازی و ویدئوی ۳۶۰ درجه‌ای، در‌های منابع غذایی خود را به سوی بینندگان می‌گشاید. آنها از این طریق می‌توانند در جریان فرآیند‌های تولید غذا قرار بگیرند.

کمپین «Follow our Foodsteps» در حالی اقدام به شرح داستان کار در مزارع، وضعیت پردازنده‌ها و تجهیزات در انگلستان و ایرلند می‌کند که با توجه به علاقه مک دونالد به صنعت کشاورزی، بودجه برند در حوزه فوق سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.

یک نرم‌افزار به نام «Top of the Crop» به کاربران سیستم واقعیت مجازی «Oculus Rift» اجازه نشستن پشت چرخ‌های یک تراکتور را می‌دهد. نرم‌افزار دیگری نیز بینندگان را به مزارع تولید کننده محصولات لبنی، تخم مرغ، گوشت و سبزیجات برند می‌برد.

به گفته کانر مک وی مدیر بخش زنجیره تامین مواد‌غذایی مک دونالد در انگلستان، این رستوران در صدد ارائه فناوری واقعیت مجازی به عموم مردم و ایجاد تسهیلات بیشتر برای دسترسی به آن است.

نزدیک شدن به کسب تجربه کار با کشاورزان و کارشناسان صنعت و در نتیجه تضمین فرصتی با امکان انعکاس واقعی از اهمیت فراوانی برخوردار است. یک چالش جدی در این میان جذب افراد جدید به صنعت فوق محسوب می‌شود.

بنابراین در شرایطی که نیاز به جلب توجه یک‌میلیون نفر برای کسب این تجربه احساس می‌شود، یک موضوع مهم در این حوزه، تلاش برای تشویق کاربران شرکت‌کننده در تجربه فوق برای ارزیابی مجدد ایده خود درباره کشاورزی و صنعت مواد‌غذایی به شمار می‌رود. در نهایت مک دونالد امیدوار است بتواند آرزو‌های حرفه‌ای خود را در این عرصه‌ها تغییر دهد زیرا مسئله تامین خوراک صنایع در انگلستان اهمیت بسزایی دارد.

این فناوری جدید همچنین بینندگان را جای آشپز‌های مک دونالد حین آماده‌سازی غذا تحت فشار قرار می‌دهد. در نهایت یک چالش مهارت‌های غذایی و کشاورزی موسوم به «Guess my job» نیز توسط مک دونالد با همکاری دانشگاه کشاورزی «Harper Adams» راه‌اندازی شده است.

مک وی امیدوار است که کسب این تجارب به ایجاد حس غرور و افتخار در جامعه کشاورزان انگلستان و ایرلند کمک کند و ضمن به چالش کشیدن کلیشه‌های قدیمی، از بهترین غذاها و کشاورزی در دنیای امروز انگلستان تقدیر به عمل آورد.

ارسال یک پاسخ