Take a fresh look at your lifestyle.

استفاده از موتورهای جست‌وجو

0

امروزه اینترنت تغییرات زیادی را در زندگی انسان‌ها ایجاد کرده است. یکی از ابعاد این تغییرات در حوزه روزنامه نگاری بوده است.

براساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ انجام شده ۹۸درصد روزنامه‌نگاران به‌طور روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند و این در حالی است که ۹۲ درصد آنها برای یافتن مقالات خاص و همچنین ۷۶ درصد آنها برای یافتن منابع جدید اطلاعات به اینترنت رجوع می‌کنند.

مانند هر فرد دیگری، روزنامه نگاران هنگامی که به اینترنت مراجعه می‌کنند تعدادی کلید واژه کوتاه را در جست‌وجوگرهای اینترنتی مانند Google و Yahoo تایپ کرده و منتظر به نمایش درآمدن نتایج می‌مانند و نتایج را بررسی و مطالعه می‌کنند. بدون شک تا هنگام یافتن مقاله و اطلاعات مناسب آنان دست از جست‌وجو بر نخواهند داشت، پس چرا شما این اطلاعات را برای روزنامه نگاران در سایت خود فراهم نکنید؟

نحوه کارکرد موتورهای جست‌وجوگر الگوریتمی، تحت اللفظی است. این به این معناست که برای مثال سایت Google براساس کلمه یا کلماتی که جست‌وجو شده، سایت‌ها و مقالات موجود در آنها را مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهد و این در حالی است که بسیاری از مقالات منتشر شده در مطبوعات به سبک کنایه‌آمیز و طنزآمیز نگاشته می‌شوند. به عبارت دیگر موتورهای جست‌وجو در فرآیند یافتن مقالات و سایت‌ها بسیاری از آنها را به دلیل عدم شباهت تحت‌اللفظی با کلید واژه‌های جست‌وجو شده به نمایش در نمی‌آورند.

با این تفاسیر پس چگونه می‌توان سایت خود را در میان میلیون‌ها سایت موجود در اینترنت در نمایش‌های اول Google، Yahoo و دیگر موتورهای جست‌وجو قرار داد؟

ایده

استفاده از کلید واژه‌های مهم و پرکاربرد بهترین راه برای ارتقای جایگاه سایت شما و قرار گرفتن آن در بین ۱۰ یا ۲۰ سایت اول در نمایش جست‌وجوگرهای اینترنتی است.

نکته جالب این است که اغلب مردم تنها به صفحه نخست و در خوش‌بینانه‌ترین حالت دو صفحه نخست توجه می‌کنند، بنابراین قرار گرفتن در بین ۲۰ سایت اول کمک شایانی در جهت رونق کسب‌و‌کار شما و همچنین دیده شدن مقالات و سایت‌تان خواهد کرد.

برای موفقیت در این زمینه لازم است تا تیتر‌ها و کلیدواژه‌های مناسبی را برای مقالات سایت خود انتخاب کنید. در واقع دانستن کلیدواژه‌های پرکاربرد رمز موفقیت در دنیای اینترنت است.

از سوی دیگر بسیاری از سایت‌های اینترنتی اقدام به بررسی کلیدواژه‌های جست‌وجو شده در اینترنت می‌کنند و حاصل آنالیزهای خود را به صورت طبقه‌بندی شده در اختیار افراد و شرکت‌ها قرار می‌دهند، بدون شک چنین اطلاعاتی ارزش بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. یکی از سایت‌های ارائه‌دهنده این‌گونه خدمات Wordtracker. com است.

این شرکت اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای مبتنی بر کلیدواژه‌های پرکاربرد در هر حوزه اعم از صنعت، خدمات و تجارت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با وجود چنین سایت‌هایی تنها کاری که شما باید انجام دهید استفاده از کلیدواژه‌های ذکر شده در مقالات سایت خود است.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– معمولا سایت‌هــایی  مـــانند Wordtracker. com در ازای ارائه اطلاعات مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک دریافت می‌کنند، در عین حال اکثر این سایت‌ها امکان استفاده آزمایشی از اطلاعات سایت را به صورت محدود فراهم می‌کنند. پس در انتخاب سایت عجله نکنید.

– اطمینان حاصل کنید کلیدواژه‌هایی که در سایت خود به کار می‌برید با کسب‌و‌کارتان و همچنین افرادی که قصد جذب‌شان را دارید، مرتبط باشد.

– از قراردادن تعداد زیادی از کلیدواژه برای مقاله خود نترسید. در نهایت این کلیدواژه‌ها و تعداد بازدیدکنندگان مقاله شما هستند که امکان موفقیت‌تان را افزایش می‌دهند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ