Take a fresh look at your lifestyle.

مراسم نکوداشت پدر علوم ارتباطات ایران در بیرجند برگزار می شود

0


مراسم نکوداشت پرفسور معتمدنژاد«پدر علم ارتباطات ایران» و سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی همزمان با ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار می شود.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (۱۵ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: پرفسور کاظم معتمدنژاد یکی از مشاهیر بزرگ استان خراسان جنوبی و پدر علم ارتباطات است که به همین مناسبت مراسم نکوداشت این استاد بزرگ با حضور مسئولان و خانواده ایشان در بیرجند برگزار می شود.

 

احمد محبی با اشاره به اینکه پرفسور معتمدنژاد در سال ۱۳۱۳ در شهر مود متولد شد،‌ افزود: وی در ۲۶ سالگی موفق به اخذ مدرک دکترا شد و بعد از آن برای ادامه تحصیل به خارج رفت.

 

وی به تولید ۷۰ مقاله علمی توسط این شخصیت بزرگ علمی کشور در دوران حیاتش اشاره کرد و با بیان اینکه پرفسور معتمدنژاد موسس بسیاری از انجمن های تخصصی از جمله انجمن تخصصی بین المللی تحقیق و ارتباطات، حقوق،‌ فضا، علوم ارتباطات و اطلاعات بوده است،‌ گفت: تجلیل از نخبگان در واقع نوعی امر به معروف است که باید به نسل جدید معرفی شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نسل جدید شناختی از ذخایر علمی ندارند، ادامه داد: همچنین تعداد زیادی از مردم استان خراسان جوبی شناخت عمیقی از تلاش های ایشان در حوزه ارتباطات ندارند.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیرکل مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم حضور می یابد، گفت: همچنین در حاشیه این مراسم نکوداشت، جلسه ای با حضور مسئولان رسانه های گروهی برای بررسی مسائل و مشکلات خبرنگاران برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم نکوداشت، مهمانان بازدیدی از خانه مشاهیر استان و مدرسه محل تحصیل پرفسور معتمدنژاد در شهر مود انجام خواهند داد.

 

ارسال ۳۵۱ اثر به سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی

محبی در ادامه با اشاره به اینکه اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی نیز همزمان با مراسم نکوداشت پرفسور معتمدنژاد برگزار خواهد شد، افزود: ۳۵۱ اثر برای شرکت در این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۱۹ اثر مربوط به بخش اصلی و ۳۲ اثر در بخش جنبی بوده است.

 

وی گفت: بخش اصلی جشنواره در رشته های « عکس، تیتر، سرمقاله و یادداشت، خبر و گزارش» و بخش جنبی نیز با موضوع بحران آب و خشکسالی در استان برگزار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین به برگزاری همایش روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان با حضور رئیس انجمن روابط عمومی های کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این مراسم نیز مقرر شده است از ۵ روابط عمومی برتر استان تجلیل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۱ رسانه اعم از روزنامه، هفته نامه،‌دو هفته نامه،‌ماهنامه، خبرگزاری، پایگاه خبری تحلیلی و … در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

 

تلاش می کنیم جایزه معتمدنژاد را سالانه کنیم

محبی از رسانه های استان خواست در ایام مانده تا برگزاری جشنواره مطبوعات با تولید گزارشات موثر، کمک کنند تا جایزه معتمدنژاد را برای استان خراسان جنوبی به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اخذ کنند.

 

وی گفت: طبق هماهنگی که با آموزش و پرورش استان انجام شده است مقرر شد که موضوع انشاء با عنوان  «پرفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات» به دانش آموزان داده شود تا بعد از داوری، بهترین انشاء در مراسم اختتامیه توسط خود دانش آموز قرائت شود.

 

سند چشم انداز اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی رونمایی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه از آماده بودن سند چشم انداز اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد و افزود: این سند چشم انداز با حضور مسئولان در ۲۷ اردیبهشت رونمایی می شود.

 

وی همچنین گفت: هفته قران و عترت استان خراسان جنوبی همزمان با آذرماه با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی برگزار می شود که در این هفته جشنواره شعر و ادبیات قرآنی، پژوهش و مقاله نویسی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: همچنین در این هفته از رسانه ای که بیشترین تولید اثر را در مباحث نماز، قرآن و عترت داشته باشد تجلیل خواهد شد.

 

پیشرفت ۲۴ درصدی تالار بزرگ شهر بیرجند

محبی پیشرفت فیزیکی تالار بزرگ شهر بیرجند را ۲۴ درصد ذکر کرد و با اشاره به اینکه در ابتدا مقرر شده بود این پروژه با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به اتمام برسد، افزود: تاکنون حدود ۱۲ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده که تنها پیشرفت فیزیکی آن به یک چهارم رسیده است.

 

وی با بیان اینکه دولت درصدد است که پروژه های نیمه تمام را به پایان برساند، خاطرنشان کرد: باید اعتباری که برای ادامه کار نیاز است بر اساس قیمت های روز دوباره سنجیده شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ