Take a fresh look at your lifestyle.

بیلبوردهای استقبال از رئیس جمهور کره جنوبی

0


بیلبوردهای استقبال از رئیس جمهور کره جنوبی

یکی از رسوم زیبای فرهنگ ما مهمان نوازی است که زبانزد خاص و عام می باشد و به نوعی احترام گذاشتن به مهمان به حساب می آید. باری دیگر ایران به میزبانی رئیس جمهور کره جنوبی رفت. «پارک گئون های» اولین رئیس‌ جمهور زن در تاریخ کره جنوبی ۱۲ اردیبهشت در پرواز فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و گویا قرار است روابط پساتحریمی را کلید بزند و به همین جهت به کشورمان سفر کرده است.
علاوه بر مقامات سیاسی دو کشور که در تدارک برگزاری هرچه بهتر و غنی تر رییس جمهور کره به ایران بودند، برندهای مشهور کره ای نظیر سامسونگ و ال جی نیز با نصب بیلبوردهای مختلف در سراسر پایتخت، تلاش کردند تا باری دیگر حضور پررنگ خود را در کشورمان نمایان کنند.این بیلبوردها به دو زبان کره ای و فارسی مقدم ریاست جمهوری کره را گرامی داشته اند و همچنین در هر دو بیلبورد برند کره ، پرچم کره و ایران به چشم می خورد و این طراحی بدین منظور می باشد که ایرانیان بیشترین مصرف کننده محصولات کره ای در منطقه می باشند.
استقبال از رئیس جمهور کره جنوبی به این شیوه اقدام قابل توجه ای است که بیش از این در ایران چنین تابلو های تبلیغاتی برای تولید کنندگان برند های کشورهای دیگر نصب نگردیده بود و قطعا دیدن خوشامدگویی به زبان کره ای بر روی بیلبوردی در ایران می تواند حس خوشایندی از مصرف کنندگان ایرانی و فرهنگ ایرانیان برای رئیس جمهور کره جنوبی داشته باشد.

اگرچه نصب چنین بیلبوردهایی جلوه نمایش درخوری دارند اما نکته قابل ملاحضه اینست که در شرایطی کنونی ایران که حمایت از کالای ایرانی مورد توجه مسولان و تولید کنندگان در داخل است و سعی در ترغیب مصرف کنندگان از خرید محصولات داخلی می باشد، باری دیگر نمایان شدن برندهای غیر ایرانی توجیهی ندارد.

بیلبوردهای تبلیغاتی استقبال از رئیس جمهور کره
تبلیغات شهری محصولات خارجی در حالی با کاهش فروش و رونق محصولات کارخانجات داخلی همزمان شده است و همچنین پیشتر تبلیغات کالاهای خارجی ممنوع اعلام شده بود و اینکه چگونه مجوز نصب چنین بیلبوردهای اخذ شده جای سوال است!؟

تشریفات نصب بیلبوردهای خوشامدگویی علاوه بر اینکه هزینه نصب زیادی را در برگرفته ، کالای غیر ایرانی را نیز تبلیغ نموده است. برندهای ال جی و سامسونگ برای استقبال از رئیس جمهور کره باید اندکی تامل می نمودند و با صرف هزینه کمتری به استقبال رهبران برند خود می رفتند.بدون‌شک تبلیغات تاثیر بسزایی بر روحیه مخاطب دارد لذا بخش عمده‌ای از بازاریابی‌ها از طریق تبلیغات شهری صورت می‌گیرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ