Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین شرکت‌ های بانکداری در سرتاسر جهان

0

در حال حاضر هزاران بانک در سراسر جهان وجود دارند که صاحبان‌شان خصوصی یا دولتی هستند. در هر صورت، فقط چند بانک از این میان در فهرست برترین و موفق‌ترین بانک‌های دنیا قرار می‌گیرند. بهترین شرکت‌های بانکداری در جهان اغلب اوقات چند ملیتی هستند، اگرچه در فهرست امسال نام چند ارگان دولتی نیز به چشم می‌خورد.

این شرکت‌های بانکداری با توجه به حضور بین‌المللی خود تقریبا در همه قاره‌های جهان مشغول فعالیت هستند. خدمات آنها شامل مدیریت ثروت، بانکداری خصوصی و سرمایه‌گذاری می‌شود. در زیر به شرح فهرستی از موفق‌ترین موسسات بانکی در سراسر دنیا می‌پردازیم:

۱٫ Barclays

این بانک چند ملیتی با شعبه اصلی در لندن، در سال ۱۶۹۰ میلادی افتتاح شد. این بانک خدمات متعددی از قبیل بانکداری عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، بانکداری سرمایه‌گذاری و اعطای وام مسکن را ارائه می‌دهد. Barclays با شعبه‌های مختلف در بیش از ۵۰ کشور جهان، به نیاز‌های ۴۸ میلیون مشتری در همه جای دنیا پاسخ می‌دهد.

طی دوران رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی، فعالیت‌های این بانک از بانک « Lehman Brothers» در آمریکای شمالی فراتر رفت.

۲٫ بانک کشاورزی چین

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های دولتی چین موسوم به «ABC» در لیست فوربس در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان سومین شرکت بزرگ جهان انتخاب شد. ستاد اصلی این بانک در بیجینگ قرار دارد. بانک کشاورزی چین فعالیت خود را در سال ۱۹۵۱ میلادی شروع کرد.

شعبه‌های این بانک در کشور‌های بزرگ جهان از جمله آلمان، انگلستان و ژاپن فعال هستند. بانک ABC به ۳۲۰ میلیون مشتری خرده‌فروش و حدود ۲٫۷ میلیون مشتری شرکتی خدمات مختلف را عرضه می‌کند.

۳٫ بانک Deutsche AG

این بانک آلمانی در میان برترین‌های عرصه بانکداری جهانی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. ساختمان اصلی این بانک در فرانکفورت است و در بیش از ۷۰ کشور جهان شعبه دارد. بانک Deutsche AG خدمات مالی گسترده‌ای را به مشتریان سازمانی و شرکتی خود عرضه می‌کند.

۴٫ شرکت بانک عمران چین

شرکت بانک عمران چین نیز در میان چهار بانک دولتی این کشور جای می‌گیرد. از لحاظ کل دارایی، رتبه این بانک در دنیا هفتم و از لحاظ هوش سرمایه‌گذاری در بازار در جهان دوم است. صرف نظر از مقر اصلی آن در بیجینگ، شعبات این بانک در بسیاری از کشور‌های مهم نظیر ژاپن، استرالیا، سوییس و آلمان گسترش یافته‌است.

۵٫ Morgan Chase Co

بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده آمریکا با ادغام شرکت بانکداری «Chase‌Manhattan‌Corporation»  و مؤسـسه بانکـــداری تجــاری و سرمایه‌گذاری « J. P. Morgan Co » در سال ۲۰۰۰ میلادی تشکیل شد. این بانک نقش مهمی را در زمینه مدیریت ثروت شخصی، سرمایه‌گذاری و بانکداری خصوصی ایفا می‌کند.

۶٫ گروه مالی Mitsubishi UFJ

مقر اصلی این غول بانکی با منشاء ژاپنی در توکیو و صاحب آن گروه میتسوبیشی است. با سرمایه کلان ۲٫۵ تریلیون دلاری، گروه مالی Mitsubishi UFJ بزرگ‌ترین بانک ژاپن به شمار می‌رود.

۷٫ BNP Paribas

مقر جهانی این بانک فرانسوی در لندن است. این بانک در پی ادغام بانک سرمایه‌گذاری «BanqueNationale de Paris» و بانک «Paribas» در سال ۲۰۰۰ میلادی به وجود آمد. بانک BNP Paribas خدمات متنوعی را در حوزه‌های راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری، بانکداری خرده‌فروشی و بانکداری شرکتی و سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌دهد.

۸٫ Credit Agricole S. A

هشتمین بانک برتر جهان به هدایت و رهبری بخش خرده‌فروشی در فرانسه می‌پردازد.

۹٫ HSBC

مقر این بانک چندملیتی در لندن است. بانک HSBC در سال ۱۹۹۱ میلادی راه‌اندازی شد. از لحاظ کل سرمایه، HSBC در میان بزرگ‌ترین مدعیان سراسر جهان قرار می‌گیرد. این بانک با شعبه‌های گوناگون در ۸۵ کشور جهان نیاز ۸۹ میلیون مشتری را برآورده می‌کند.

۱۰٫ بانک صنعت و تجارت چین

رقم سرمایه کلی این بانک چینی کاملا مشخص نیست. صاحب آن دولت چین و مقر آن در بیجینگ است. این بانک در سال ۱۹۸۴ میلادی راه‌اندازی شد و حالا با ۱۰۶ شعبه خارجی در سراسر جهان توسعه یافته است. حوزه‌های خدماتی آن بانکداری سرمایه‌گذاری، بانکداری شرکتی و مصرف‌کننده و مدیریت ثروت جهانی را در بر می‌گیرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ