Take a fresh look at your lifestyle.

توصیف مسئله

0

آیا می‌دانستید فرآیند تحقیق با درک مسئله تصمیم و تبدیل آن به یک مسئله تحقیق به وسیله شناسایی مولفه‌های تحقیق آغاز می‌شود؟ مولفه‌ها مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز برای مطالعات تحقیقات بازاریابی را فراهم می‌کنند.

محقق باید مسئله تصمیم‌گیرنده را به مولفه‌های تحقیق به‌طور روشن، مختصر، در دسترس، قابل اندازه‌گیری و قابل سنجش تبدیل کند. مولفه‌های تحقیق به مجموعه‌های جامعی از تحقیقی تقسیم می‌شوند که اطلاعات دقیقی برای تصمیم‌گیری فراهم می‌کنند.

این دو مرحله شناسایی مولفه‌های تحقیق و تجزیه آن به سوالات تحقیق، بخشی از توصیف مسئله را تشکیل می‌دهند. باوجود اهمیت بالای توصیف مسئله، در بسیاری از مطالعات بازاریابی به شکل درستی تبیین نشده است.

به‌طور کلی تصمیم‌گیرندگان احساس می‌کنند مسائل بازاریابی به سهولت و روشنی قابل حل هستند. اغلب تصمیم‌گیرندگان نمی‌دانند مسئله اصلی دقیقا چیست، چرا که مشکلات زیر انبوهی از نشانه‌ها پنهان شده‌اند و شناسایی توصیف مسئله نیازمند جست‌وجو در این نشانه‌هاست.

ارسال یک پاسخ