Take a fresh look at your lifestyle.

صنعت مد ایتالیا با ایران قرارداد می‌بندد

0

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که با رفع تحریم‌های غرب برای حضور قدرتمند‌تر در ایران اعلام آمادگی کرد. دو کشور طی سفر دو روزه نخست وزیر ایتالیا، ماتئو رنزی  همراه با هیاتی از مدیران کسب و کار به ایران، در راستای توسعه تجارت میان ایتالیا و ایران و تقویت همکاری صنعتی توافق نامه‌ای را با هم امضا کردند.

در این سفر یک قرارداد با درآمدی به ارزش ۵۹ میلیارد دلار بین انجمن پارچه و مد ملی ایتالیا موسوم به (Sistema Moda(SMI با همتای ایرانی خود یعنی اتحادیه پوشاک تهران  (TGU) امضا شد. هدف از انجام این کار تسهیل شرایط برای دریافت مجوز مورد نیاز از اتحادیه پوشاک تهران جهت فعالیت در ایران است.

برخی تحلیلگران تخمین می‌زنند که از جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران بیش از ۳ میلیون نفر با ثروت فراوان مشتری دائم کالا‌های لوکس هستند. به گفته لوکا سولکا، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری  « Exane BNP Paribas»، سهم احتمالی حدودا ۲ درصدی ایران از بازار جهانی کالا‌های لوکس، می‌تواند این کشور را به فرصتی جالب برای توسعه و پیشرفت تبدیل کند.

رنزی با همراهی تقریبا ۶۰ مدیر کسب و کار از بخش‌های مختلف شامل انرژی، راه‌آهن و صنایع دفاعی به ایران سفر کرد. آنها متعهد شدند تا میلیارد‌ها دلار در زمینه خطوط اعتباری و ضمانت‌ها بپردازند. این اقدام در راستای تلاشی گسترده برای ایجاد یک جای پای قوی در ایران صورت گرفت.

به باور کلودیو مارنزی، رئیس SMI، شرکت‌های ایتالیایی قادر به درک فرصت‌های فراوان موجود در ایران خواهند بود.شرکت‌های ایتالیایی ظاهرا در مقایسه با رقبای فرانسوی خود در دنیای مد رویکردی فعال‌تر را برای حضور در بازار ایران در پیش گرفته‌اند. در ماه فوریه، خانه مد ایتالیایی روبرتو کاوالی به دنبال یک سازنده محصولات چرمی به نام« Piquadro» و یک شرکت فروشنده پیراهن مردانه موسوم به «Camicissima» دست به افتتاح اولین فروشگاه خود در ایران زد.

ورساچه نیز در راستای دادن حق فروش به یک شریک تجاری محلی، به زودی یک بوتیک بزرگ را در تهران باز می‌کند. به هر حال، چندین گروه فرانسوی شامل Chanel، صاحب گوچی یعنی Kering و LVMH’S تا زمان روشن‌تر شدن وضعیت سیر تکاملی رفع تحریم‌ها علیه ایران سیاست انتظار را اتخاذ کرده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ