Take a fresh look at your lifestyle.

هدف برنامه‌ ریزی بازاریابی

0

آیا می‌دانستید هدف برنامه‌ریزی بازاریابی، برآوردن نیازهای مشتریان، ایجاد رضایت مشتریان بیش از رقبا و ایجاد ارتباطات و در دسترس قرار دادن محصول با قیمت مناسب با در نظر داشتن محیط  (فضای) بازار است؟

برنامه‌ریزی بازاریابی، فعالیتی ضروری برای موفقیت هر محصول یا برند است و موفقیت فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی برای اتخاذ تصمیمات گوناگون بازاریابی به اطلاعات موجود وابسته است؛ اطلاعات مرتبط با مشتریان، رقبا و فضای بازاریابی که همگی برای تعیین برنامه‌ریزی بازاریابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین اطلاعات در این باره که استراتژی‌های گوناگون بازاریابی چه تأثیری بر مشتریان و رقبا  داشته نیز باید جمع‌آوری شود تا بتوان برنامه بازاریابی را آزمایش و بررسی کرد. اطلاعات منبع اصلی هر فرآیند تصمیم‌گیری است. درحالی‌که تحقیقات بازاریابی یک وسیله برای کسب اطلاعات به منظور اخذ تصمیمات بازاریابی است، اطلاعات را از منابع دیگر نیز می‌توان به دست آورد.

اطلاعات زیادی از تحقیقات میدانی کسب می‌شود و به صورت یکپارچه در سیستم اطلاعاتی بازاریابی درمی‌آیند. شهود نیز یکی از منابع اطلاعاتی مفید است و از تجربه گذشته حاصل می‌شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ