Take a fresh look at your lifestyle.

هفته گرافیک، فراتر از تهران

0

یادداشتی پیرامون هفته متفاوت گرافیک سال ۲۰۱۶ در ایران / معراج قنبری

روز جهانی طراحی فرصتی است تا علاوه بر بزرگداشت سالروز ایکو-دی، ارزش دیزاین و ظرفیت آن برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان را گرامی بداریم. شرکت‌کنندگان در سراسر دنیا در برنامه های عمومی در این جشن جهانی شرکت می‌کنند. در سال های اخیر در ایران مرکز تجمع و همکاری‌ها در شهر تهران بوده و دیگر شهرها نقش کمرنگ‌تری را ایفا کرده‌اند. بنا به عادت، انتظار برای سال جدید تکرار همین تمرکز در پایتخت بود. در فضای مجازی و تشکل‌های تخصصی شاهد پرس و جو در مورد برنامه‌های هفته گرافیک بودیم. چک کردن وب سایت‌ها برای دیدنِ هویت بصری و پوستر این هفته که هر ساله توسط انجمن طراحان گرافیک ایران صورت می‌گیرد یکی از برنامه‌های روزانه‌ی اوایل اردیبهشت ماهِ طراحانِ گرافیک و علاقه‌مندان بود. در نهایت کمتر از بیست و چهار ساعت مانده به مراسم اصلی در هفتم اردیبهشت ماه پوستر بر روی وب سایت‌ها قرار گرفت. شاهدِ برگزاری دو نمایشگاه و بزرگداشت طراح پیشگام محمد بهرامی در خانه هنرمندان و بزرگداشت و نمایشگاه فوزی حسن تهرانی در موزه گرافیک ایران خواهیم بود.

هفته-گرافیک-ایران (2)

هفته-گرافیک-ایران (7)

امسال در تهران شاهدِ حضور پنج طراح گرافیک از نسل های مختلفِ لهستان برای برگزاری نمایشگاه و ورکشاپ توسط سفارت لهستان و با حمایت موزه هنرهای معاصر، بنیاد لاجوردی و … هم خواهیم بود.

هفته-گرافیک-ایران (9)

اما شهر های دیگر (تبریز، لاهیجان، کرج، یزد، قم، اهواز، ساری، اصفهان) با دعوت از استادان و طراحانِ حرفه‌ای از نسل‌های مختلف گرافیک ایران برای برگزاری ورکشاپ و برنامه‌های آموزشی سعی در انتقال اطلاعات و دانش این افراد به شهر های در حالِ پیشرفت و پر مخاطبِ گرافیک دارند. برنامه‌هایی که توسط دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی برنامه‌ریزی شده و به اجرا درآمده‌است. این شهرها در مقایسه با تهران از نظر برنامه ریزی و اطلاع رسانی موفق تر عمل کرده و گوی سبقت را ربوده‌اند.

پوسترهای این رویدادها را در ادامه خواهیم دید.

هفته-گرافیک-ایران (13)هفته-گرافیک-ایران (12)هفته-گرافیک-ایران (11)هفته-گرافیک-ایران (10)هفته-گرافیک-ایران (8)هفته-گرافیک-ایران (6)هفته-گرافیک-ایران (5)هفته-گرافیک-ایران (4)هفته-گرافیک-ایران (3)هفته-گرافیک-ایران (1)

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ