Take a fresh look at your lifestyle.

بهره‌ برداری از شبکه‌ های اجتماعی

0

پرسش: به‌عنوان مدیری که سال‌هاست در یک حوزه کاری خاص فعالیت می‌کند، به‌تازگی علاقه‌مند به حضور در شبکه‌های اجتماعی شده‌ام و به نظرم این شبکه‌ها منبع خوبی از مشتریان بالقوه را در اختیار کسب‌وکارم می‌‌گذارند. لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه می‌توانم از این شبکه‌ها بهترین بهره‌برداری را داشته باشم؟

پاسخ کارشناس: شبکه‌های اجتماعی آنچنان قدرتی در فضای بازار و علم بازاریابی پیدا کرده‌اند که کسب‌وکارها باید به‌عنوان یک فاکتور مهم به آنها نگاه کرده و در برنامه‌های استراتژی و هویت برند بگنجانند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی دیگر یک مد یا روش تازه‌ نیست و بسیاری از کسب‌وکارها از طریق چنین شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند. مشتریان کسب‌وکارها این روزها زمان زیادی را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

حال وقتی مشتریان وارد یک جغرافیای تازه شده‌اند چرا نباید کسب‌وکارها وارد آن فضا شوند و از آن بهره‌برداری مناسبی کنند.  نکته مهم این است که کسب‌وکارهایی در شبکه‌های اجتماعی موفق هستند که فاکتور یا محتوایی را برای ارائه به مشتریان داشته باشند. محتوای تولیدی کسب‌وکارها نباید کپی برداری از سایت‌های اینترنتی و برگرفته از صفحه‌های اجتماعی مابقی کسب وکارها باشد.

در این باره کسب‌وکارها می‌توانند از توان و نیروی متخصصین این حوزه استفاده کنند، به نوعی تمامی کسب‌وکارها باید یک واحد به منظور مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود در فضای داخلی سازمان‌شان راه‌اندازی کنند و در آن واحد به‌طور تخصصی فعالیت‌های خود را در چنین فضاهایی اداره کنند. دادن اطلاعات خصوصی از فضای داخلی سازمان نیز در چنین فضاهایی برای مخاطبان می‌تواند جذاب باشد.اطلاعاتی که مخاطبان با دریافت آنها ارتباط صمیمی‌تری را با اعضای کسب‌وکاری که همیشه از آن استفاده کرده‌اند، برقرار کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ