Take a fresh look at your lifestyle.

اولویت ارتباطات مردمی

0

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) ارتباطات مردمی به مثابه اصلی‌ترین اقدام در روابط عمومی و به عنوان هنر و علم مردمداری، از ویژگی‌های عمده روابط عمومی کارآمد به‌شمار می‌رود. در این‌گونه روابط عمومی‌ها، ارتباطات مردمی هم در درون و هم در بیرون سازمان از اولویت برخوردار است و شکل‌های مختلفی را پیدا می‌کند.


برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بین کارکنان و مدیریت و گروه‌های مختلف مردم، بویژه مخاطبان خاص سازمان با مدیریت و برگزاری جلسات بحث آزاد به همین شکل، حضور غیررسمی مسئولان در بین کارکنان از جمله به موقع نهار یا اقامه نماز و … همچنین حضور مسئولان سازمان در بین مخاطبان خاص، می‌توانند برخی شکل‌های ارتباطات مردمی را به وجود آورند. روابط عمومی کارآمد برای تحقق اهداف خود در این بخش می‌باید بخش مستقلی در نمودار و تشکیلات سازمانی خود طراحی کند.


همچنین راهنمایی صحیح ارباب رجوع بسیار مهم است. دیگر راهنمایی ساده ارباب رجوع آن هم گهگاه با گماردن نیروی حراست در مبادی ورودی سازمان قابل قبول نیست. بنابراین یک روابط عمومی کارآمد بویژه با استفاده از رایانه می‌تواند در مبادی ورودی سازمان به بسیاری از نیازهای اطلاعاتی ارباب رجوع پاسخ داده و به شکل صحیحی آنان را هدایت کند.

 

بی‌تردید ایفای این نقش از روابط عمومی، آن را در کمک به تامین رضایت مردم از نظام اداری کشور ارائه چهره مثبت از سازمان و جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع یاری می‌دهد. نکته دیگر مکان‌یابی منطقی و اصولی برای برای روابط عمومی در سازمان‌هاست. به نظر می‌رسد اهتمام ویژه‌ای لازم است تا روابط عمومی در سازمان از نظر مکانی در طبقه اول و در نزدیک‌ترین مکان ممکن برای دسترسی مخاطبان مستقر شود.

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ