Take a fresh look at your lifestyle.

به LINKEDIN بپیوندید

0

امروزه شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به یکی ازکسب‌و‌کارهای بزرگ در دنیا تبدیل شده‌اند. سایت‌هایی مانند Facebook و My Space مردم سراسر دنیا را به یکدیگر وصل می‌کنند و در عین حال امکان برقراری ارتباط آسان و کم هزینه را نیز برای مردم فراهم می‌کنند. علاوه بر پیدا کردن دوست‌های قدیمی در شبکه‌های اجتماعی، سایت Facebook با ارائه قابلیت Mutual friends امکان پیدا کردن دوست‌های مشترک جدید را نیز فراهم کرده و به این ترتیب فضای مجازی بیش از آنچه که فکرش را بتوان کرد شبیه به دنیای واقعی شده است.

در این میان اما فضای فعالیت مناسبی برای شرکت‌ها و موسسات مختلف در شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook و Twitter مهیا نیست. با این حال تاسیس شبکه اجتماعی LinkedIN نوید بهبود اوضاع را برای فعالان اقتصادی در بر داشته است.

ایده

LinkedIN یک شبکه اجتماعی مخصوص موسسات و شرکت‌های تجاری است. این سایت امکان پیدا کردن همکاران سابق، شرکت‌ها و موسساتی که منافع و زمینه کاری مشترکی دارند و به‌طور کلی ارتباط میان کسب‌و‌کار‌های مختلف را فراهم می‌کند. همچنین LinkedIN راهی برای افزایش شهرت، اعتبار و البته فروش به افراد و موسسات مختلف از طریق ارتباط برقرار کردن با دیگران نیز است. مزیت دیگر این شبکه اجتماعی امکان در دسترس قرار دادن دوستان و همکاران تجاری به وسیله ایجاد گروه‌های تخصصی است که بدون شک پیامدهای مثبتی را به‌همراه خواهد داشت.

در عین حال که سایت LinkedIN فضای بسیار عالی و تخصصی را برای کسب‌و‌کار شما فراهم می‌کند اما این دلیل نمی‌شود تا نسبت به سایت‌های دیگر مانند Facebook و My Space بی‌توجه بود. شما می‌توانید در همه این سایت‌ها تصاویر خود و همچنین تصاویر مرتبط با کسب‌و‌کار خود را قرار دهید اما نکته مهمی که باید بدان توجه کنید تفاوت بین شبکه LinkedIN و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook،  Instagramو Twitter است. در واقع در شبکه‌های اجتماعی عمومی برخلاف LinkedIN امکان تبلیغ و فعالیت تجاری بسیار گسترده برای افراد را مهیا نمی‌کنند و قوانین زیادی برای جلوگیری از تبلیغ بیش از حد در فضای مجازی دارند.

در مقابل LinkedIN با توجه به هدفی که برای آن تاسیس شده است یعنی گسترش فعالیت‌های تجاری اینترنتی، نه تنها گسترش فعالیت‌های اقتصادی تجاری را در سایت خود منع نمی‌کند بلکه در صورت عدم فعالیت تجاری در سایت اکانت شما بسته خواهد شد. با توجه به تفاوت بین شبکه اجتماعی  LinkedIN و دیگر شبکه‌های عمومی می‌توان امکان فعالیت نامحدود تجاری در سایت را مزیت اصلی LinkedIN و عامل تمایز آن با دیگر شبکه‌های مشابه دانست.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-آماده ارائه کمک و راهنمایی به دیگر افراد در شبکه LinkedIN باشید. این کار نه تنها باعث افزایش فروش شما، بلکه باعث افزایش شهرت و اعتبارتان نیز خواهد شد.

-از کمک گرفتن از دیگران نترسید، این همان هدفی است که سایت در پی تامین آن است.

-سعی کنید ارتباطات خود را با دیگران در LinkedIN و به طور کلی اینترنت افزایش دهید. هرچقدر ارتباطات بیشتری در اینترنت داشته باشید، به همان میزان شانس موفقیت شما در فضای مجازی افزایش خواهد یافت.

-سعی کنید همکاران خود را به پیوستن در سایت ترغیب کنید. در واقع در هنگام پیوستن به سایت از افراد سوالی مبنی بر نام معرفی‌کننده پرسیده می‌شود، در صورتی که کسی نام شما را به‌عنوان معرف ثبت کند سایت برخی امکانات پولی خود را به طور رایگان برای شما فعال می‌کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ