Take a fresh look at your lifestyle.

وقتی که نیمه خالی لیوان را پر نمی‌کنیم

0

Untitled-2

کمپانی‌ها وقتی که به آخر سال نزدیک می‌شوند، نهایت سعی خود را می‌کنند تا فروش‌شان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به اهداف تعیین شده در اول سال کاری، دست یابند. مشخصا این اتفاق برای کمپانی‌هایی رخ می‌دهد که برنامه‌ریزی درستی روی تبلیغات و بازاریابی خود ندارند و معمولا در دقیقه ۹۰ انرژی و بودجه روی بازاریابی می‌گذارند. کافیست به نمودار میانگینی زیر توجه کنید که وضعیت فروش سالانه چندین کمپانی را نشان می‌دهد که بیشتر در نیمه دوم سال فروش داشته‌اند.

 

شاید در دید اول، دلیل تحلیلی مشخصی برای این اتفاق پیدا نشود. ولی در حقیقت پس از کمی بررسی اطلاعات و داده‌ها متوجه می‌شویم، اتفاق رخ داده در نیمه دوم سال، به خاطر فرصت‌های بهتری است که در این نیمه از سال وجود دارند. پس لازم است که برای نیمه اول سال، یک برنامه‌ریزی دقیق تبلیغات و مارکتینگ داشته باشید تا چنین نوساناتی را تجربه کنید.

 

به این منظور لازم است که در مرحله اول یک سری روش موثر تبلیغات و بازاریابی را شناسایی کنید و سپس بر اساس موقعیت‌ها و حتی برنامه‌ریزی خود، یک سری کمپین تبلیغاتی و بازاریابی طراحی کنید.

 

در ادامه به یک سری اطلاعات جهانی می‌پردازیم که به واسطه آنها می‌توانید روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی در فضای آنلاین را ارزیابی کنید. (این آمار و ارقام از وب‌سایت‌های معتبری چون (Business2Community، Hubspot، Marketo و… استخراج شده‌اند.)

 

تبلیغات کلیکی:

این شیوه تبلیغاتی که بازده بسیار قابل توجهی دارد، به خاطر قابل اندازه‌گیری بودنش همیشه مورد توجه مدیران مارکتینگ بوده. تبلیغات کلیکی به واسطه هدفمندی‌های خود، امکاناتی را به شما ارائه می‌دهد که راحت‌تر مخاطب هدف خود را پیدا کنید و پیامتان را به او انتقال دهید. پیشبینی شده که بودجه تبلیغاتی این روش در سال حاضر میلادی، ۷۵ درصد افزایش یابد.

 

سئو (SEO):

بهینه‌سازی موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند که نتایج بهتری در جستجو‌ها کسب کنید و بیشتر توسط کسانی که به جستجو می‌پردازند دیده شوید. در بررسی‌های اخیر مشخص شده که ۳۳% ترافیک وب‌سایت‌ها از نتایج جستجو در گوگل کسب شده‌اند.

 

شبکه‌های اجتماعی:

از زمانی که شبکه‌های اجتماعی پدید آمده‌اند، کسب‌وکارها از نیروی انسانی خود استفاده می‌کنند تا بتوانند از این طریق بیشتر توسط مخاطبان خود دیده‌ شوند. جالب اینجاست که بودجه‌ای که برای هزینه بازاریابی به کمک شبکه‌های اجتماعی در ۵ سال آینده پیش‌بینی شده، ۲ برابر میزانی است که در حال حاضر هزینه می‌گردد.

 

ایمیل:

بازاریابی به کمک ایمیل یکی از روش‌هایی است که بازگشت سرمایه مناسبی به همراه خود دارد. در آخرین بررسی‌های صورت گرفته، تعیین شده ایمیل‌هایی که دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی را به همراه خود دارند، CTR مجموع یک وب‌سایت را ۱۵۸%  افزایش داده‌اند.

 

گزارشهای مطبوعاتی (PR):

۷۳% از افرادی که به خبرنگاری می‌پردازند، معتقدند که گزارش‌های مطبوعاتی باید به همراه عکس‌های جذاب و مرتبط منتشر شوند. در نظر داشته باشید که گزارش‌های مطبوعاتی با اینکه هزینه نسبتا زیادی دارند، ولی همواره نتیجه موثری روی نتایج حاصل از مارکتینگ کمپانی شما می‌گذارند.

 

در نهایت باید توجه داشته باشید که راهکارهای آنلاین دیگری هم برای بازاریابی وجود دارند؛ ولی با توجه به آمار بالا، این پنج روش می‌توانند به طور حتم روی فروش نیم‌سال اول شما تاثیر چشمگیری بگذارند و باعث شوند که نموارد فروش شما در آخر سال، ظاهر منطقی‌تری داشته باشد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ